اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

اصلاح سیاستمداران

در هیات هفتگی شهدای گمنام مطرح شد

پناهیان: مهمترین مقدمات فرج، اصلاح بی‌حجابی نیست، بلکه اصلاح سیاستمداران است/ عرصۀ سیاست به مراقبت نفس و تقوای فوق‌العاده احتیاج دارد

دینی که این‌طور به نیازهای حیاتی انسان‌ها نگاه می‌کند و به تأمین این نیازها دستور می‌دهد و به آن بها می‌دهد، قطعاً به عرصۀ سیاست بها داده؛ چرا که تمام نیازهای حیاتی ما-در سطح کلان- در آنجا تأمین می‌شود. نیازهای حیاتی ما در سطح کلانش، به دست قدرتمندان است و عملکرد قدرتمندان و جابجایی و بقای آنها در فضای سیاسی رقم می‌خورَد. پس چطور ممکن است که دین از ما خواسته باشد سیاسی نباشیم؟! 

ادامه مطلب ...

کتاب "رهایی از تکبر پنهان"

کتاب "رهایی از تکبر پنهان"جدیدترین اثر استاد پناهیان منتشر شد

+ معرفی کتاب و PDF فصل اول کتاب

 

دریافت PDF فصل اول کتاب رهایی از تکبر پنهان (حجم: 808 کیلوبایت)

خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی موسسه بیان معنوی

تهیه از « مراکز فروش محصولات بیان معنوی در سراسر کشور»

کتاب «رهایی از تکبر پنهان» اثر جدید حجت الاسلام علیرضا پناهیان توسط انتشارات بیان معنوی با سبکی متفاوت راهی بازار نشر شد. پناهیان پیشتر در مصاحبه‌ای اینگونه به این سبک جدید اشاره کرده بود: «در این اثر تمامی بندهای ارایه شده کتاب با وجود استقلال معنا، با یکدیگر پیوندی دارند که نشان از نوعی خلاصه‌گویی دارد. در نگارش این کتاب تصمیم داشتم با تجربه کردن این شیوه از خلاصه‌نویسی، تاثیر القای معانی به مخاطبان را ارزیابی کنم تا از نتایج آن در تالیفات بعدی‌ام کمک بگیرم و به این نکته دست‌یابم که آیا کم‌حجم نوشتن مطالب موجب نتایج عمیق‌تری در ذهن خوانندگان می‌شود یا نه.»

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در خصوص موضوع کتاب نیز گفته بود: «در این کتاب با اشاره به پنهان بودن برخی از صفات اخلاقی نظیر تکبر در وجود انسان، به نقش گمراه‌کننده آن در مسیر معنوی و اخلاقی انسان‌ها پرداخته‌ام و یادآوری کرده‌ا‌م که پنهان بودن برخی از این صفات نادرست، ضربه سنگینی به انسان‌ها وارد می‌کند.»

انتشارات بیان معنوی پیشتر کتابهای «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه»، «شکوه امر خدا؛ به ضمیمه یادداشتی برای معتکفین»، «شهر خدا؛ رمضان و رازهای روزه‌داری» و «تحلیلی بر نگاه امام به هنر و رسانه» از همین مولف را منتشر کرده بود. فهرست و متن کامل فصل اول این کتابها در پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی قابل مشاهده است.

عدم منافات اعطاى انگشتر توسط امام علی(علیه السلام) با حضور قلب در نماز

 

allameh-tabatabaii_shiabooks.ir

از مفسر بزرگ قرآن کریم علامه طباطبایی (رحمه الله علیه) پرسیده شد که:

آیا اعطاى زکات و دادن انگشتر توسط حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام به سائل در نماز، با حضور قلب در نماز منافات ندارد؟

ایشان در جواب فرمودند: در کتاب (صحیح مسلم) در باب (مناقب خلفا) روایتى در رابطه با این داستان ذکر نشده است، ولى در (باب صلاه) آن کتاب در بخش رکوع ، آیه انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا، الذین یقیمون الصلوه و یؤتون الزکاه و هم راکعون (مائده: ۵۵): (ولى شما، تنها خدا و پیامبر اوست و کسانى که ایمان آورده اند، همان کسانى که نماز بر پا مى دارند، و در حال رکوع زکات مى دهند). را به امیرالمؤ منین علیه السّلام اختصاص مى دهد.
و این کار هیچ منافاتى با حضور قلب ندارد؛ زیرا زکات و نماز هر دو عبادت هستند، و این کار از قبیل (عبادت در عبادت) بوده است. و مانند جریان دو شترى است که براى پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم آوردند و حضرت بنا گذاشتند که یکى از آنها را به هر کس که دو رکعت نماز با حضور قلب بخواهند، بدهند. و هیچ کدام از اصحاب نتوانستند، ولى حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام توانست، با اینکه در نماز به ذهنش آمد که هر کدام را که چاقتر است در راه خدا انفاق کند. زیرا این فکر خود، عبادت بود، و با حضور قلب در اثناى نماز منافات نداشت.

 

 

برگرفته از:

کتاب ۶۶۵ پرسش و پاسخ (در محضر علاّمه طباطبائى قدس سره)

رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال دیگر در منطقه وجود نخواهد داشت

رهبر انقلاب، پایان یافتن منافع نامشروع آمریکایی ها در ایران را علت اصلی کینه ورزی و دشمنی پایان ناپذیر آنها با جمهوری اسلامی و ملت ایران برشمردند.


 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با هشدار درباره تلاش های فریب کارانه آمریکا برای نفوذ از برخی روزنه ها، «اقتصاد قوی و مقاوم»، «توسعه روزافزون علم» و «حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» را سه عامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ اعلام کردند و با بیان برخی نکات درباره انتخابات اسفند ۹۴، افزودند: نتیجه هر انتخابات نیز مانند تک تک آرای مردم، حق الناس است و با همه وجود، از این حق ملت، دفاع خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ایام پربرکت ماه ذیقعده و لزوم بهره مندی از این فرصتهای گرانبها، ماه شهریور را نیز حاوی خاطراتی پرمعنا خواندند و خاطرنشان کردند: در همه حوادث این ماه از جمله کشتار مردم بیگناه به دست رژیم پهلوی در ۱۷ شهریور ۵۷، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشور در ۸ شهریور ۶۰، ترور شهید آیت الله قدوسی و شهید آیت الله مدنی در همین ماه و حمله صدام به ایران در ۳۱ شهریور ۵۹، ردپای مستقیم یا غیرمستقیم امریکا مشاهده می شود.
ادامه مطلب ...

شناختی مختصر از پیشوای جریان شیرازی

سید صادق حسینی شیرازی، مشهور به سید صادق شیرازی عنوان یکی از آقازادگان حوزه ی کربلا می باشد که در ۲۰ ذی‌الحجه ۱۳۶۰ قمری (۱۸ دیماه۱۳۲۰ هجری شمسی) در عراق به دنیا آمد و به سبب شان و رسومات خانوادگی، در سن ۱۰ سالگی بدون داشتن بهره ی کافی از معالم دینی، ملبس به لباس روحانیت گردید.
به گزارش ادیان نیوز، سید صادق حسینی شیرازی، مشهور به سید صادق شیرازی عنوان یکی از آقازادگان حوزه ی کربلا می باشد که در ۲۰ ذی‌الحجه ۱۳۶۰ قمری (۱۸ دیماه۱۳۲۰ هجری شمسی) در عراق به دنیا آمد و به سبب شان و رسومات خانوادگی، در سن ۱۰ سالگی بدون داشتن بهره ی کافی از معالم دینی، ملبس به لباس روحانیت گردید و پس از وفات پدر مجتهد خود آیت الله سید مهدی حسینی شیرازی در ۲۸ شعبان ۱۳۸۰ هجری قمری (بهمن ماه ۱۳۳۹ هجری شمسی)، به سرعت خود را مجتهد خوانده و به همراه دیگر اعضای بیت پدر، برادر ارشد خود سید محمد را مرجع تقلید نامیدند.

 

ادامه مطلب ...

عکس زیبایی از حضرت آیت الله خامنه ای

 

 

عکس زیبایی از حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته تقدیم به دلدادگان ولایتش جسم چون جان و جان منورش محفوظ و در پناه صاحب الزمان (عج) باد . 

 

13911019_0121888

 

نخستین سخن امام زمان(عج) هنگام ظهور

امام باقر(ع) می‌فرماید: چون مهدی(عج) قیام کند، به مسجد‌الحرام می‌رود و پشت به کعبه می‌ایستد و ۳۱۳ مرد نزد او حاضر می‌شوند و نخستین سخنی که به زبان جاری می‌کند، آیه ۸۶ سوره هود است. 

به گزارش موعود به نقل از فارس، معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیرآستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث همدلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات اینگونه پاسخ می‌دهد:

نخستین سخن امام زمان(عج) در لحظه ظهور 

*محل وقوع ظهور کدام کشور است؟

بر اساس روایات، محل ظهور حضرت و اعلام آن به جهانیان، مکه معظمه است، در این خصوص روایات زیادی وارد شده که به یک نمونه اشاره می‌کنیم: امام باقر(ع) در این خصوص فرموده‌اند: چون امام مهدی(عج) قیام کند، به مسجد‌الحرام می‌رود و پشت به کعبه می‌ایستد و 313 مرد نزد او حاضر می‌شوند و نخستین سخنی که به زبان جاری می‌کند، این آیه است: «بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ»، نیز بر پایه روایات دیگر، حضرت در مسجد الحرام ضمن اعلام ظهور، خود را به جهانیان معرفی و همگان را به پیروی از خود و پذیرش دین الهی دعوت می‌کند.

*امام زمان(عج) کجا ظهور می‌کنند و آیا از همان ابتدا دست به قیام می‌زند؟ چرا و چه موقع به شهر قم خواهد آمد؟

امام مهدی(عج) در مکه ظهور می‌کنند و بنا بر نظر مشهور، در همان موقع قیام می‌کند، ولی برای تشریف فرمایی ایشان به شهر مقدس قم روایت معتبری وجود ندارد.

البته در روایات ائمه اطهار (ع) از شهر مقدس قم و مردم با فضیلت این سرزمین، خصوصاً در عصر غیبت به بزرگی یاد شده است؛ از جمله این حدیث:

عفان بصری می‌گوید: امام صادق(ع) به من فرمود: «آیا می‌دانی که قم را به چه سبب «قم» نامیده‌اند؟» گفتم: «خدا و پیامبر و شما داناتر هستید»، فرمود: «از این جهت قم نامیده شد که اهل آن در اطراف قائم آل محمد (ص) گرد می‌آیند و در رکاب او قیام و او را یاری می‌کنند و در یاری او استقامت می‌ورزند».

چگونه لحظه ظهور را تشخیص دهیم/علائم حتمی ظهور 

*در زمان ظهور امام زمان (عج) جهانیان چگونه از آمدن ایشان باخبر می‌شوند؟

ظهور امام مخفیانه نیست تا ابتدا افراد خاصی بدانند و بعد به سایرین خبر دهند؛ بلکه وقتی ظهور اتفاق بیفتد، همه مردم دنیا از آن مطلع می‌شوند، به همین دلیل به ما گفته شده؛ خبر ظهور را از کسی قبول نکنید؛ زیرا اگر ظهور اتفاق بیفتد همه می‌فهمند و احتیاجی به خبر دادن نیست.

اما اینکه چگونه ممکن است همه با هم بفهمند؟ در پاسخ می‌گوییم: یکی از علامت‌های ظهور امام زمان(عج) ندای آسمانی است، همه مردم جهان آن را خواهند شنید و حتی کسانی که خواب‌ هستند بیدار شده، آن را می‌شنوند و از آن پس نام امام زمان(عج) بر سر زبان‌ها می‌افتد و همه باخبر می‌شوند.

علاوه بر این، علامت‌هایی مانند قیام فرد پلیدی به نام سفیانی و نیز فرد باتقوایی به نام یمانی نیز در چند ماه قبل از ظهور اتفاق می‌افتد و مردم را آماده ظهور می‌کند.

چالش حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان برای حسن روحانی

موافقان و مخالفان حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان در دولت و اصلاح طلبان/ با نزدیکی به انتخابات پنجم مجلس خبرگان خبرهای مهمی در پشت پرده گروه های سیاسی در حال وقوع است

  در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کش و قوس های فراوانی در محافل سیاسی در خصوص حضور شخصیت های گوناگون سیاسی در جریان است.

خبرنگار سیاسی «نسیم» اخیرا به اطلاعاتی دست یافته که  نشان می دهد سطح بحث ها در برخی جریانات سیاسی به بالاترین حد خود رسیده است تا جایی که چهره های شاخص جریان اصلاح طلب و دولت درباره احتمال شرکت کردن «سید حسن خمینی» در این انتخابات به شدت به اختلاف نظر رسیده اند.

بر این اساس دولتی ها به شدت با حضور نوه امام راحل در انتخابات خبرگان مخالف هستند، دلیل اصلی این جریان هم به احتمال به خطر افتادن رتبه اولی رئیس جمهور حسن روحانی در انتخابات حوزه تهران بر می گردد.

از سوی دیگر جریانی دیگر که بیشتر به رئیس دولت اصلاحات نزدیک هستند به شدت در حال تلاش برای راضی کردن وی برای حضور در انتخابات هستند، این جریان که سید حسن خمینی را به عنوان نماد اصلاح طلبی در مجلس خبرگان مدنظر دارد از سوی دیگر نگران ردصلاحیت چهره های دیگر نزدیک به خود است.

برخی مشاورین نزدیک به جریانات سیاسی جماران می گویند برای حل مشکل رقابت «سید حسن خمینی» و «حسن روحانی» در انتخابات تهران امکان کاندیداتوری «روحانی» از سمنان یا «سید حسن» از قم قابل بررسی است.

خبرنگار «نسیم» همچنین گزارش داده است که اعضای قدیمی دفتر امام خمینی (ره) نیز مخالف حضور نوه ایشان در انتخابات خبرگان هستند، دلیل این گروه نیز برخی اظهارنظرات صریح امام(ره) درباره منع نزدیکان خودشان برای فعالیت های سیاسی بوده است.

از سوی دیگر اعضای دفتر بنیانگذار انقلاب اسلامی دعوت از سید حسن خمینی برای امتحان ورودی کاندیداتوری در مجلس خبرگان را در شان وی نمی دانند و اعتقاد دارند در این صورت وی نباید کاندیدا شود.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه 7 اسفندماه برگزار می‌شود.

پرونده ویژه امام رضا(ع)

pic در آستانه دهه کرامت | پرونده ویژه امام رضا(ع) پناهیان


مهمترین ویژگی امام رضا چیست؟ / چرا مأمون امام رضا به ولایتعهدی دعوی کرد؟ / امام رضا(ع) از برخی گریه ها ناراحت است/ پاسخ امام رضا(ع): راه شناخت در فتنۀ شدیدتر از دجال چیست؟/  اگر فقط لذت بخواهیم...

 

ادامه مطلب ...

زندگی شخصی سردار قاسم سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی این روزها به نامی تبدیل شده که لرزه بر اندام آمریکا و اسرائیل و داعش انداخته، سرداری که عکس او با برق نگاه پر صلابتش تصویر اصلی یکی از شماره‌های مجله newsweek شد با تیتری تحت این عنوان: «ابتدا با آمریکا جنگید، الان در حال له کردن داعش است». 

این روزها تصاویر ژنرال ایرانی ما در صفحات مختلف شبکه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد اما آنچه که برای ما افتخار آفرین شده پیام‌ها و نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا است که در بیشتر این پیام‌ها، ژنرال‌های منطقه را جنگجویان پوشالی معرفی کرده‌اند و درباره قاسم سلیمانی گفته‌اند که او مرد بی ادعای صحنه‌های نبرد است، کسی که به جای ژست‌های هالیوودی و حرافی، پای خاکریزها ایستاده و به صورت واقعی مرد میدان‌های سخت است و یک قهرمان واقعی.

زندگی خصوصی این ژنرال ایرانی قطعاً برای خیلی‌ از مردم به ویژه جوان‌های ایرانی جالب توجه است، به همین جهت خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی که با سهراب سلیمانی،‌ مدیرکل زندان‌های استان تهران و برادر سردار سلیمانی انجام داده و وارد جزئیات زندگی شخصی این سردار جهانی شده است. 

ادامه مطلب ...