اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

نگاه سعید زیباکلام به مذاکرات وین۶

 

 ناصح ملوک امروز  

سعدی معـاصر   

 

سعید زیباکلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی به بررسی و تحلیلی ششمین دور مذاکرات وین پرداخته است.

به گزارش سرویس گیشه جام نیوز به نقل از تسنیم، سعید زیباکلام عضو هیئت علکمی دانشگاه تهران طی یادداشتی به بررسی ششمین دوره مذاکرات وین پرداخته است که مشروح آن را در زیر می‌خوایند:

 

حسبنا الله و نعم الوکیل

فضای حاکم بر مذاکرات را می‌توان از منظرهای مختلف نگریست. چنانچه از منظر منافع ملی و مصالح انقلاب بنگریم در این صورت دو فضا یا عرصه مهم‌تر به‌نظر می‌آیند. فضایی که هیئت مذاکره‌کنندۀ ایرانی خود را در آن می‌بیند و در آن تنفس و تلاش می‌کند. و فضایی که هیئت مذاکره‌کنندۀ آمریکایی و متحدان اروپایی‌شان آن را موافق منافع ملی‌شان و تداوم و بسط سیطره‌شان ساخته‌اند و می‌خواهند کماکان آن را مستحکم‌تر کنند. فضایی که هیئت ایرانی خود را در آن می‌بیند و می‌یابد فضایی است که دولت عمدتاً با اظهارات خود ظرف یکسال گذشته آن را تنیده و ساخته است. ارکان اساسی این فضا عبارتند از:

 

1. تحریم‌ها کمر اقتصاد و چرخۀ صنعت و معیشت را خم و بلکه شکسته است. 

ادامه مطلب ...

سردار سلیمانی از مجروهان جنگ با داعش عیادت کرد .

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با حضور در یکی از بیمارستان‌ها از رزمندگان داوطلب مردمی که در جنگ با تروریست‌های داعش در عراق مجروح شده‌اند عیادت کرد.  

 
ادامه مطلب ...

دانلود سرود های انقلابی خاطره انگیز

ایران،ایران
سرود انقلابی «ایران،ایران» با صدای «رضا‌‌ رویگر» زمان (6:55دقیقه  ) 

 

سایر عکس ها  

خمینی ای امام
سرود انقلابی «خمینی ای امام»، بدون موسیقی (2:23)

22بهمن
سرود انقلابی «22 بهمن روز از خود گذشتن» (2:49) 

ای برادر
سرودانقلابی «ای برادر» با صدای «کاشانی» (8:50)   

 

ادامه مطلب

 

دکتر سعید زیباکلام به رجانیوز خبر داد:

 

file_3330

هفته گذشته آقای نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه علامه درباره پیاده روی ظریف و کری، این اقدام را قابل دفاع دانست و از دانشجویان خواست تا برای فهم چرایی دفاع از این حرکت، به اساتید دانشگاه مراجعه کنند اما به نظر می رسد در عرصه عمل زمانی که اساتید دانشگاه وارد میدان شده و به نقد فنی و حقوقی این توافق در محیط «دانشگاه» مشغول می شوند، پاسخ نقد خود را باید در «دادگاه» دریافت کنند.  
 
ادامه مطلب ...

از این‌ دختر درباره‌ زینب‌کبری‌ بپرسید +عکس

حرف از علاقه بین خواهر و برادر که می‌شود ناخودآگاه الگویی و اتفاقی به ذهن خطور می‌کند، داستان همان روزی که خواهر ماند تا جگرش بسوزد و دم برنیاورد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امروز شهادت خواهری است که راه طولانی ای طی کرد تا به دیدار برادرش برود اما قسمتش این بود که جان دهد در فراق برادر. حضرت معصومه(س) محمل بست و راهی دیاری شد که برادرش در غربت می زیست.

خواهری کردن در مکتب ما هم حکایتی عجیب است.

حرف از علاقه بین خواهر و برادر که می‌شود ناخودآگاه الگویی و اتفاقی به ذهن خطور می‌کند. داستان همان روزی که خواهر ماند تا جگرش بسوزد و دم بر نیاورد. آن روز بی شک عقیله بنی هاشم دختر حضرت حیدر(ع) می‌دانست بعد از او نیز خواهرهای زیادی در این راه باید چون او برادر به قتلگاه بفرستند. این بانوی جلیله بهترین نمونه است برای دخترانی چون فاطمه مغنیه که بعد از پدر حالا برادرش را نیز به شهادت رسانده‌اند و او باید بماند و چون زینب کبری(س) نشان دهد که وقتی راه عقیده و اسلام در میان باشد پیروان این مذهب از عزیزترین کسان خود می‌گذرند و در مقابل دشمن خم به ابرو نخواهند آورد.


فاطمه و شهید جهاد مغنیه فرزندان شهید عماد مغنیه

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

 

آیت‌الله جنتی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت:‌ در حالی که همه مسئولین دم از مبارزه با فساد می‌زنند و به صراحت باید گفت که اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید باید افراد فاسد را از پست‌ها بردارید. آیت‌الله جنتی، انقلاب را امانتی در دست مردم خواند و اضافه کرد: نباید بگذاریم این حکومت از بین برود و در خیابان‌های ما اتفاقات ناشایستی بیفتد و دوباره مسائل دوران قبل تکرار شود. 

 آیت‌الله احمد جنتی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌‌های نماز عبادی سیاسی امروز جمعه تهران با اشاره به ایام دهه فجر و تبریک سالروز این واقعه تاریخی اظهار داشت:‌ خداوند بر سر ملت ایران منت گذاشت و در دورانی که همه عالم دارای گرایش‌های سکولاریستی بودند و می‌گفتند حوزه دین از سیاست جداست و حتی برخی حوزوی‌های ما نیز همین تفکر را داشتند خداوند امام(ره) را مبعوث کرد و با همان روش پیامبران انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

وی رسالت انقلاب را حاکمیت خداوند، حمایت از مستضعفین و مقابله با ظلم و مستکبرین خواند و افزود: در این میان مردمی فکر کردن و حمایت از اخلاق و با دشمن آشتی نکردن از ویژگی‌های امام(ره) بود که باعث شد مردم پشت سر ایشان حرکت کنند.

جنتی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت داد، اظهار داشت: ما همان مردمی بودیم که در دوران طاغوت احساس ذلت در برابر امریکا و اروپا داشتیم و خود را کوچک می‌دیدیم اما امام به ما عزتی دوباره داد. 

ادامه مطلب ...

معمایی به نام علی مطهری

بولتن نیوز: علی مطهری نیازی به معرفی ندارد. علی، پسر استاد بزرگوار شهید مطهری است. هم‌او که پاره‌ی تن امام بود و امام، خواندن کتاب‌های او را به همه‌ی جوانان توصیه کرده بود. استاد شهید آن‌قدر حق به گردن مردم این سرزمین دارد که هر ساله، وقتی به چنین ایامی می‌رسیم، همه‌ی نهادها و رجال سیاسی و فرهنگی کشور سعی می‌کنند محفل بزرگداشتی برای آن شهید بر پا کنند.

شاید کسی در ایران نباشد که این استاد شهید را نشناسد.برای همین خیلی‌ها معتقدند علی مطهری هر چه دارد از صدقه سر پدر بزرگوارش دارد. منتقدین او می‌گویند بدون پشتوانه‌ی معنوی پدر، ممکن نبود که علی مطهری، «علی مطهری» شود. علی مطهری‌ای که در عرض چند سال تبدیل به یکی از رجال سیاسی و رسانه‌ای کشور شود. بنابراین مثل خیلی از آقازاده‌های دیگر، پیشرفت‌های او ناشی از این پشتوانه است نه صرفا شایستگی‌ها‌ و لیاقت‌های فردی. که البته علی آقای مطهری، قاعدتا دارای یک سری خصوصیات منحصر به فرد نیز هست.

آن چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری در علی مطهری نمود دارد مواضع عجیب و غریب او است. مطهری گاه از هر اصول‌گرایی اصول‌گرا تر می‌شود و گاه از هر اصلاح‌طلبی، اطلاح‌طلب‌تر. اما وجه مشترک هر دوی این‌ها موضوعی است به نام «کاتولیک‌تر از هر پاپ». بدین معنی که مطهری چه در قامت یک اصول‌گرا و چه در لباس یک اصلاح‌طلب، مواضعی می‌گیرد که حتی داد طرفداران آن جریان را هم در می‌آورد.

برای مثال هنوز هم نقدهای تند و تیز مطهری به آقای هاشمی، خاندان او و دولت زیر نظر او یعنی دولت سازندگی از یادها نرفته است. او در یکی از مصاحبه‌های خود با روزنامه‌ی کیهان در نقد دولت آقای هاشمی بیان کرد:

«بعد از جنگ و در دوران سازندگی واقعا اشکالات غیرقابل توجیهی به‌وجود آمد که البته همه آنها را نمی‌توان متوجه آقای هاشمی دانست. به عقیده من در دوره سازندگی آزادی بیان به اندازه کافی وجود نداشت و در نتیجه بسیاری از تخلفات مکتوم می‌ماند مثل قتل‌های سیاسی که بعدها معلوم شد کسی از آن خبر نداشت. اگر مطبوعات تا حدی آزاد بودند اینها برملا می‌شد و افرادی که این کارها را می‌کردند یک ترسی داشتند. خوب این واقعا یک خطا بود که در آن دوران اتفاق افتاد، کسی هم از مسوولان بلندپایه راضی به این اعمال نبوده است ولی این کارها شد؛ یا مثلا ورود و دخالت اقوام رییس‌جمهور در تمام شئون سیاسی و اقتصادی واقعا درست نبود. اینکه اینها بیایند در اکثر مراکز حساس اقتصادی مسلط شوند، این چه دلیل موجهی دارد؟ مثلا در وزارت نفت آنجایی که باید معاملات مهم انجام شود حتما باید از نزدیکان ایشان باشد.»

 

ادامه مطلب ...

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی 


خبرگزاری فارس: فارین پالیسی: نامه غیرمنتظره رهبر عالی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی


حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

ادامه مطلب ...

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کاروان حزب‌الله در سوریه/ شهادت فرزند عماد مغنیه و چند تن از فرماندهان ارشد حزب الله

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حزب الله لبنان اعلام کرد گروهی از رزمندگان این جنبش که برای بررسی‌های میدانی به روستای مزرعه الامل در قنیطره سوریه حضور یافته بودند مورد هجوم موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از مزرعه الامل در منطقه قنیطره، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که اسامی آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده‌هایشان، اعلام می‌شود.

منابع خبری لبنان اعلام کردند که در این حمله چهار تن به شهادت رسیدند. «ابو علی الاقلیم» فرمانده نظامی حزب‌الله از اهالی منطقه عربصالیم الجنوبیه و «جهاد عماد مغنیه» فرزند فرمانده شهید حزب‌الله در این حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

یش‌تر اعلام شده بود که یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک به مزرعه البلد در قنیطره شلیک کرد.

ساعت 20:45 به وقت تهران: «ابو عیسی» یکی از فرماندهان و متخصصان عملیات میدانی حزب‌الله در بمباران رژیم صهیونیستی در القنیطره سوریه به شهادت رسیده است.

ساعت 20:50 به وقت تهران: تلویزیون الجزیره قطره اعلام کرد یکی از فرماندهان ایرانی از حمله هوایی اسرائیل به قنیطره جان سالم به در برد. 

 ساعت 20:50 به وقت تهران: حزب الله لبنان اعلام کرد شماری از اعضای این جنبش، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بخش تحت کنترل سوریه در بلندی‌های اشغالی جولان به شهادت رسیدند. این افراد حین ماموریت شناسایی در دهکده مزرعه امل در استان قنیطره شهید شدند.

ساعت 21:00 به وقت تهران: خبرگزاری آناتولی ترکیه از حضور گسترده نیروهای حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد.

ساعت 21:00 به وقت تهران: کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله هیچ‌گاه عملیات حمله به قنیطره را بدون پاسخ نمی‌گذارد، هرچند این حمله در خاک سوریه صورت گرفت. کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی هنوز نوع سلاح به کار گرفته شده در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره فاش نشده است. 

ادامه مطلب ...