اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

لتُرابِ مَقدَمِکَ الفِدا دل و جان عاشق ما علی با نوای میثم مطیعی

لتُرابِ مَقدَمِکَ الفِدا دل و جان عاشق ما علی با نوای میثم مطیعی
تبریک به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ ولایت، "عید سعید غدیر خم" در ادامه شعر بسیار زیبا از آقای احمد علوی و با نوای حاج میثم مطیعی که در هیئت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) مورخ 1395/06/28 اجرا شده است.
تبریک به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ ولایت،
متن شعر:
شب عاشقانگی است و من شده ام گدای تو یاعلی
به امید آن که صدای من برسد به اهل سما علی
چه کنم اگر که در آن میان نرسد صدا به صدا علی؟
تو که‌ای که نام بلند تو به خدا رسانده مرا علی؟
به خدا که با تو رسیده ام به زلال ذات خدا علی
  ادامه مطلب ...

آیا «گفت‌ و شنود» کیهان و دکترسلام، مبنای اسلامی دارد یا تمسخر و حرام است؟

در حوزه نهی از منکر این مساله که اگر بدانیم ادبیات کلامی یا تصویری یا موسیقایی طنزی بازدارنده است و همزمان سبب تحقق تقیه در برابر پیامدهای خطیر نهی از منکر باشد، کابرد ادبیات طنز و هجو که عرفاً می تواند تمسخر هم به حساب بیاید» جای بررسی دارد. از ابهامات جدی این بحث در حوزه فقهی مساله، تعریف دقیق تمسخر، فرق تمسخر با طنز و شوخی و هجو و … است.

  این بررسی ناظر به ادبیات طنز و هجو در حوزه شعر یا نثر یا موسیقی یا تصویر است. مثلاً آیا نوشته های ستون «گفت و شنود» کیهان یا دگرنگاری (کاریکاتور) مازیار بیژنی یا برنامه دکتر سلام یا … مبنای اسلامی دارد یا تمسخر و حرام است؟ البته روشن است که بحث فقهی این حوزه باید با بررسی تمام ادله به شکل موشکافانه و کاربست ضوابط بسیار دقیق فقهی رخ دهد. در این جا ما مساله را با رویکرد کلامی دنبال می کنیم که تا حدی می تواند افق گشای درک درست فقهی از مساله نیز باشد.

  ادامه مطلب ...

ولایت امیرالمومنین نبأ عظیم و کلید فهم تمام معارف است

نگرانی پیامبر از عدم فهم و پذیرش مردم و تحمل ولایت

استاد میرباقری اظهار داشت: خداوند مائده و طعام نورانی ولایت حضرت علی(ع) را در سفره غدیر قرار داد. پس از ابلاغ این دستور، علاوه بر ظهور نور ولایت در عالم، دستگاه ابلیس به مقابله با این تجلی نور پرداخت و با به راه انداختن سقیفه، تجلی کامل نور ولایت را تا ظهور امام زمان(ع) به تأخیر انداخت.
متن پیش رو سخنرانی آیت الله میرباقری در ایام عید سعید غدیر است که به تاریخ 9 مهرماه سال 94 در هیات ثارالله قم برگزار شده است و پیرامون ولایت امیرالمؤمنین ع بحث شده است. ایشان در ابتداء با بیان این احتمال که یکی از وجوه نام گذاری سوره مائده به این نام ذکر شدن دستور به ابلاغ ولایت در این سوره است، بحثی را پیرامون موضوع ولایت امیرالمؤمنین(ع) آغاز می کنند و بیان می دارند: خداوند مائده و طعام نورانی ولایت حضرت علی(ع) را در سفره غدیر قرار داد تا تمام عالَم با مهمان شدن بر سفره ولایت که حقیقت و باطن تمام نعمت های دنیوی و اخروی است، از برکات ایشان برخوردار شوند.


ولایت نبأ عظیم و کلید فهم تمام معارف می باشد. نگرانی پیامبر(ص) از ابلاغِ دستور به پذیرش ولایت امیرالمؤمنین، به خاطر خوف از عدم فهم و پذیرش مردم نسبت به این خبر بزرگ بود که خداوند با نزول قرآن این نگرانی را برطرف کرد. پس از ابلاغ این دستور، علاوه بر ظهور نور ولایت در عالم، دستگاه ابلیس به مقابله با این تجلی نور پرداخت و با به راه انداختن سقیفه، تجلی کامل نور ولایت را تا ظهور امام زمان(ع) به تأخیر انداخت.
  ادامه مطلب ...

برگه اسد چه وقت برای ایران می سوزد؟

تا رسیدن به مرحله یافتن راه حل ایران نفوذ خود را در سوریه حفظ خواهد کرد اما نه با اسد بلکه توسط علوی‌ها.

دیپلماسی ایرانی: برای پنجمین سال است که دیپلماسی ایرانی یادداشت های سرکیس نعوم را که در پی دیدارش با مقام های فعلی و سابق امریکایی نوشته است، منتشر می کند. امسال نیز بر اساس همان رویه دیپلماسی ایرانی تلاش دارد این یادداشت های را ترجمه و منتشر کند. با این تفاوت که از لحاظ زمانی تلاش می شود نزدیک تر به زمان انتشار آن در روزنامه مرجع یعنی روزنامه النهار باشد و کاربردی ترین آنها در این جا انتخاب و منتشر شود. اهمیت این یادداشت ها در این است که به روز هستند و مطابق با تحولات جاری در منطقه تهیه شده اند و در آنها نکاتی مشاهده می شوند که برای خوانندگان می تواند جذاب باشند. در ادامه بخش ششم این یادداشت ها می آید:

 

ادامه مطلب ...

عربستانی‌ها چه می‌خواهند؟

عربستانی‌ها چه می‌خواهند؟ می‌گویند که ما ایرانی‌ها خطری علیه آنها در یمن هستیم. آیا ما به یمن حمله کردیم و آن را ظرف چند ماه ویران کردیم و در رسیدن به هر گونه پیروزی شکست خوردیم؟
سرکیس نعوم

سرکیس نعوم، نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی ویکی از ستون نویسان روزنامه النهار است. وی در سال 2011 جایزه جهانی جبران خلیل جبران را در استرالیا دریافت کرد. به واسطه ارتباطاتش با مقام های امریکایی و سفرهای هر ساله اش به امریکا از روزنامه نگاران سرشناس عرب در امریکا محسوب می شود. وی در میان روزنامه نگاران عرب نیز از چهره های مورد احترام است.


 

ادامه مطلب ...

نامه سرگشاده سعید قاسمی در مورد سخنان خائنانه هاشمی/

 نیروی دفاعی هیچ‌گاه از دستور کار این کشورها خارج نشده بطوریکه هزینه‌های دفاعی همیشه در دستور کار آنان بوده است و موضوع دفاع برای آن‌ها آنقدر اهمیت دارد که در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان 4/39 و ژاپن 9/40میلیارد دلار بوده است که هرکدام سه برابر بودجه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

انصاف نیست که هاشمی برای حفاظت از خودش از بیت‌المال هزینه کند ولی یک ملت بزرگ 80 میلیونی در برابر دشمنانش بی‌دفاع بماند/ در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان و ژاپن سه برابر بودجه دفاعی ایران بوده است

 
ادامه مطلب ...

نگاه رجانیوز به دوران مدیریت جعفری جلوه؛


آیا کانال نفوذ روی آنتن سیما باز شده است!؟ / از حضور خواننده ماهواره ای تا تقدیر از فعال فتنه 88 در برنامه های زنده شبکه دو

اتفاقات این روزهای شبکه دو سیما در حالی رخ می دهند که پیش از این برخی دلسوزان از برخورد حذفی با چند مدیر انقلابی و کارآمد در کمتر از چهارماه گذشته در شبکه دو سیما و انتصاب برخی افراد نزدیک به جریان فتنه در جایگاه های ارشد این شبکه که از بیرون از صداوسیما وارد این سازمان شده اند ، اظهار نگرانی کرده بودند.

 

ادامه مطلب ...

تصویب قانون ضد سعودی در مجلس آمریکا/ قربانیان 11 سپتامبر می توانند شکایت کنند

خلاصه

تنها دو روز مانده به سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 به امریکا، مجلس نمایندگان این کشور قانونی را تصویب کرده‌است که اجازه می‌دهد خانواده‌های قربانیان این حملات از عربستان سعودی شکایت و ادعای غرامت کنند.

  ادامه مطلب ...

پس از FATF قرار است سراغ چه چیزی بروند

نتیجه تصویری برای مهدی محمدی

FATF بخشی از یک «طرح بزرگ‌تر» است؛ یک «برنامه پویا» که تلاش می‌کند برجام را بدل به ابزاری برای گروگان گرفتن و تنظیم مجدد همه تصمیمات امنیت ملی ایران کند.

به گزارش نخل بیدار «مهدی محمدی» در یادداشتی نوشت:

  ادامه مطلب ...

موضوع FATF را در کانون تحلیل ها و نقدهای خود قرار داده اند.

روزنامه های امروز، موضوع FATF را در کانون تحلیل ها و نقدهای خود قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات 96، برجام، دادگاه سعید مرتضوی و همچنین اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصولگرا به شدت نسبت به قرارداد FATF انتقاد کرده اند.

 

در همین زمینه، روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «توقف فوری FATF مطالبه عمومی» نوشت: «در پی روشنگری کیهان و شرح دقیقی که از محتوا و کارکرد FATF ارائه کرده بود، مخصوصا انتشار تصویر ۲ نامه از بانک‌های سپه و ملت در کیهان دیروز که در آن از پذیرش تراکنش بانکی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و شرکت تهران گسترش به علت آن که در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارند، خودداری شده بود، موج گسترده‌ای از اعتراض همگانی نسبت به اجرایFATF شکل گرفت. اعتراض‌کنندگان که از همه سلیقه‌های سیاسی بودند، اجرای FATF را نوعی خودتحریمی و در تقابل آشکار با استقلال و امنیت کشور می‌دانستند، وخواستار توقف فوری آن از سوی دولت شده‌اند.

روز گذشته پیام‌های زیادی در این زمینه از سوی مخاطبان به دست کیهان رسید و مردم در شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز به موضوع اجرای FATF واکنش‌های اعتراضی مختلفی نشان دادند.

  ادامه مطلب ...

پس‌ از یکسال‌ چه‌ بر سر طالب‌زاده آمد؟+عکس

امروز که حاج نادر آمده بود افق تا یکی دیگر از برنامه های عصر را ضبط کند، در حین عکاسی خیلی یکه خوردم از اینکه ماجرای تروربیولوژیک او واقعا جدی است و حاجی روز به روز دارد شکسته و ضعیف و نحیف تر میشود!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، شهاب الدین واجدی در اینستاگرام خود نوشت:

یکسال!!!
*امروز که حاج نادر آمده بود افق تا یکی دیگر از برنامه های عصر را ضبط کند، در حین عکاسی خیلی یکه خوردم از اینکه ماجرای تروربیولوژیک او واقعا جدی است و حاجی روز به روز دارد شکسته و ضعیف و نحیف تر میشود! و مقایسه کردم عکس امروز را با یکسال قبل که روز ابتدایی برنامه عصر، حاج نادر چقدر سرحال بود!

٭ما به او میگوییم حاج نادر چرا که عمار و بزرگمرد رسانه انقلاب و حامی معنوی هنرمندان متعهد و بچه حزب اللهی های رسانه ای و مستندساز و فیلمساز بوده و هست، یکی دیگر از ویژگیهای حاج نادر حمایت همه جانبه او از شبکه افق ماقبل راه اندازی تاکنون بوده و هست؛

٭یکی از حمایتهای ویژه او از افق تعطیل کردن برنامه معروف و شناخته شده راز شبکه چهار بود که آن را با نام جدید عصر در برابر هجمه کذاب گونه رسانه های غربی و در عصر ظهور، آنچه حقیقت است را در شبکه افق به روی آنتن آورده و الحمدلله ادامه دارد...

*برای سلامتی این بزرگمرد رسانه ای انقلاب اسلامی و یادگار مانای شهید آوینی حمد شفایی بخوانیم.

شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس

در هفته های اخیر بحث کامل کردن تحویل سامانه دفاع هوایی اس 300 در رسانه های گروهی مطرح شده و از طرفی خبر مربوط به تحویل اولین سری از موشک های این سیستم دفاعی به کشور نیز منتشر شد. بر اساس اعلام رسانه ای در نهایت مشخص شد که مدل وارد شده به جمهوری اسلامی ایران از گونه S_300PMU2 بوده است که بر اساس اطلاعات موجود حدود 200 کیلومتر برد دارد.
 
ماجرای سفارش و تحویل سامانه اس 300 از ابتدا تا به امروز شاید در حدود 1 دهه به طول انجامیده و همواره یکی از موارد بحث در روابط بین روسیه و ایران و همچنین روابط روسیه با آمریکا بوده است.
 
در جریان دیدار روز گذشته فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران ایشان به نکات مهمی درباره این سامانه و خرید آن اشاره کردند. ایشان فرمودند: "سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
 
چرا اس 300 مهم است؟
 
سامانه پدافند هوایی اس 300 و خصوصا گونه PMU-2 آن که به ایران تحویل شده است یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاع هوایی حال حاضر در جهان محسوب می شود. ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می دانستند که با ورود اس 300 به سازمان رزم پدافند هوایی ایران، احتمال غافلگیری و حمله موفق هوایی بسیار کمتر می شود. برد و ارتفاع درگیری بالا، مقاومت بسیار مناسب در برابر جنگ الکترونیک، تحرک بسیار زیاد و همچنین قابلیت شبکه شدن با سایر سامانه های راداری و تسلیحات پدافندی، همه و همه از اس 300 یک مدافع نیرومند می سازد.
  
ادامه مطلب ...

آقای زنگنه! با قراردادهای خسارت بار نفتی چوب حراج بر منافع ملی زده اید!

اکنون باید از آقای زنگنه وزیر محترم نفت پرسید آیا هیچیک از قراردادهای فاجعه‌آفرین نفتی که در دوران وزارت شما در دولت اصلاحات منعقد گردیده و در پی آن چوب حراج بر - دستکم- بخشی از منافع ملی کشورمان زده شده است، قابل انکار است؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت:
 
1-دیروز تقریبا تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی که به نظر می‌رسید مانند بسیاری از موارد مشابه دیگر، از یک مرکز مشترک هماهنگ شده بود، تیترهای درشت صفحه اول خود را به تهدید غلیظ و شدید آقای زنگنه، وزیر محترم نفت علیه منتقدان قراردادهای جدید نفتی -IPC- اختصاص داده بودند، آقای زنگنه در یک کلمه و با زبان - نه چندان - بی‌زبانی!  منتقدان قراردادهای نفتی را تهدید کرده بود که اگر دست از انتقاد و مخالفت برندارند، علیه آنان دست به افشاگری خواهد زد! و البته توضیح نداده بودند که چه مسائل پشت‌ پرده‌ای را از چه کسانی افشاء خواهند کرد! و این پرسش را هم بی‌پاسخ گذاشته بودند که مگر - خدای نخواسته - قرار است در قراردادهای جدید نفتی شاهد چه اتفاق غیرقابل توجیه و رخداد فاجعه‌آمیزی باشیم که اعتراض منتقدان به آن برای وزیر محترم نفت و سایر دست‌اندرکاران تهیه و تدوین قراردادها نگران‌کننده است و این نگرانی به اندازه‌ای است که منتقدان با تهدید به افشاگری، دعوت به سکوت شده‌اند؟ و کوتاه سخن «آن را که حساب پاک است، ازمحاسبه چه باک است»؟!
 
ادامه مطلب ...

برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ نمی‌خواهم از برخی مسائل پرده بردارم/

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: برجام را خیلی بزرگ نکنید؛ مقام معظم رهبری مرتب از بدعهدی دشمن سخن می‌گوید اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بدعهدی‌های دشمن قدار ما یکبار سخن بگویند.
نمی‌خواهم از برخی مسائل پرده بردارم/ برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ حقوق‌های نجومی سرازیری جهنم و بازی با آتش استبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این دو با خون خود حقانیت خود را به اثبات رساندند و خداوند این دو را به عنوان قربانی برای دین خود قبول کرد.

وی بازخوانی زندگی شهیدان رجایی و باهنر را موجب بازتولیدی برای مسئولین فعلی خواند و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر چهره‌ای پر جاذبه از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند و تابلو شدند و برای همیشه تابلو ماندند؛ لذا پس از واقعه شهادت ایشان یک هفته به عنوان هفته دولت معرفی شده است.

  ادامه مطلب ...