اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

آشنایی و دانلود کتاب غیبة نعمانی برای گوشی های اندروید و پی در اف

ترجمه و متن غیبت نعمانی
مشخصات کتاب:

12959.jpg

سرشناسه : نعمانی، محمد بن ابراهیم، - 360؟ق.


 

ادامه مطلب ...

طالب‌زاده: تا مدت‌ها نمی‌دانستم علت حال بدم چیست

یک سال و نیم پیش به گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم. چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد‌ها چمدان برداشتند و 5 الی 6 روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لپ تاپ من را خالی و بررسی‌های‌ کامل را انجام داده بودند.

به گزارش مشرق، چندی پیش با خبر شدیم که حال عمومی نادر طالب‌زاده مساعد نیست و متاسفانه در بیمارستان بستری شده بود طی پی‌گیری‌هایی که برای با خبر شدن از شرایط جسمی وی انجام دادیم دریافتیم علاوه بر مشکل قلبی که طالب‌زاده را آزار می‌دهد از سرفه‌های شدید خونی نیز رنج می‌برد.

نادر طالب زاده در گفت‌وگویی درباره شرایط فعلی‌اش مصاحبه مختصری را انجام داد که از برخی مسائل در زمینه ترور بیولوژیک خودش برای اولین بار پرده برداشت. متن این مصاحبه که به اصرار خبرنگار صورت گرفت به شرح ذیل آمده است.

_ابتدا کمی از حالتان بگویید در چه شرایطی هستید با سرفه‌هایی که بیش از یک سال است که همراه شما هستند چه می‌کنید.

طالب ‌زاده: دچار نارسایی قلبی‌ هستم که قبلا نیز گفته شده بود و متاسفانه در شرایط نامساعد هوا که گرد و خاک است این حال بدم تشدید می‌شود. انشاءالله اگر این موضوع رفع شود تنفس‌ما هم باز می‌شود. منزل هستم و بیمارستان دیگر اثری ندارد. باید در منزل و فضای در بسته باشم. چندی پیش در بیمارستان بستری بودم که حالم کمی متعادل شد تا اواخر هفته گذشته که خاک از سمت کشور عراق به کشور ما آمد حال ما را هم خراب کرد.

 

ادامه مطلب ...

نادر طالب‌زاده؛ مستندساز انقلابی که به کمک دیپلماسی عمومی ایران آمده است

کمتر کسی در ایران توانسته به‌اندازه طالب‌زاده برای «دیپلماسی عمومی» ایران فعالیت کرده باشد و بتواند مثل او از علی استون گرفته تا الکساندر دوگین را به ایران بیاورد تا با واقعیت‌های جامعه ایران آگاه شوند.=================================================================

گروه جنگ نرم مشرق- برنامه «عصر» که این روزها به تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده از شبکه افق پخش می‌گردد، به‌مانند برنامه پربیننده «راز»، حملات و شبهات به اسلام و ایران را که در رسانه‌های غربی منعکس می‌شود را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد که این امر توانسته علاوه بر جذابیت، بر اعتبار پیام ارائه شده نیر بیافزاید.

در واقع هنر عملیاتی طالب‌زاده در نبرد "نرم" رسانه‌ای را باید در ارتباط‌گیری قوی وی با نخبگان خارجی به‌ویژه غربی جستجو کرد؛ موضوعی که تقریبا کسی در ایران نتوانسته به اندازه او موفق باشد و طالب‌زاده نیز این نقطه قوت (ارتباط با نخبگان خارجی) را نه فقط در رسانه که به‌صورت عملیاتی در سطح کشور استفاده می‌کند و با آوردن این نخبگان به ایران و حفظ تماس‌ همیشگی با آنان، به‌گونه‌ای به "معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران" تبدیل شده است.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش
طالب‌زاده با برنامه «عصر» و «راز»، حملات و شبهات به اسلام و ایران را که در رسانه‌های غربی منعکس می‌شود را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد

  ادامه مطلب ...

روسیه تروریست های آمریکایی را بمباران خواهد کرد

العالم - یک پایگاه تحلیلی آمریکایی گزارشی دربارۀ آماده شدن مسکو برای یک عملیات گسترده در سوریه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، "بیزینس اینسایدر" در مقاله ای نوشت که سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، وعده داده است کشورش «از ارتش سوریه در نبرد شهر استراتژیک حلب حمایت فعال خواهد کرد تا تروریست ها نتوانند بر مناطق گسترده کنترل یابند».

  ادامه مطلب ...

آمریکا چگونه به نقش اردوغان در منطقه پایان می دهد؟

تحلیل های غربی گویای اینست که ایالات متحدۀ آمریکا، از مدت ها پیش، تصمیم گرفته است به نقش اردوغان در عرصۀ سیاسی خاورمیانه پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، منابع اگاه فرانسوی، در گفتگو با پایگاه "العهد"، ضمن بیان این نکته که آمریکا می خواهد به نقش سیاسی اردوغان پایان دهد، افزودند که یکی از اولین نشانه های این تصمیم آمریکا برچیدن سامانه های موشکی ناتو از ترکیه در یک سال و نیم قبل بود.

  ادامه مطلب ...

شعر گفتن افخمی برای کارگردان عصبانی

دعوای میان دو مرد سینمایی کشور به جاهای باریک کشیده است. بهروز افخمی، مجری برنامه «هفت» و کمال تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون طی سه روز گذشته در دعوایی لفظی یکدیگر را به توپ بسته‌اند و قصد اعلام آتش‌بس ندارند.
نویسنده : الناز خمامی‌زاده 
به‌کار برده شدن عبارت «دیاثت فرهنگی» علیه فیلم «دونده زمین» از سوی مسعود فراستی در برنامه هفت آتش این اختلاف را روشن کرد و بعد از آن با رویارویی رسانه‌ای دو کارگردان ادامه یافت.
  
جمعه شب جنجالی « هفت»
چند روزی است مهم‌ترین خبر سینمایی را نه اخبار موفقیت سینمای ایران بلکه دعوا و کشمکش میان سینماگران معروف کشورمان پر کرده است. دعوایی که از تلویزیون آغاز شد و با رسیدن به فضای مجازی و سایت‌های خبری به جنگ توپخانه‌ای جوابیه پشت جوابیه تبدیل شده و دود حاصل از این آتش در چشم سینمای کشور می‌رود. ماجرای درگیری میان بهروز افخمی و کمال تبریزی از برنامه « هفت » جمعه گذشته آغاز شد. آنجا که مسعود فراستی، منتقد برنامه فیلم « دونده زمین » کمال تبریزی را مورد نقد قرار داد. فراستی درباره «دونده زمین» که در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، گفت: «کارگردان و تهیه کننده محترم در جایی گفته‌اند این فیلم نقدی بر دولت هشت ساله قبل است. فیلم ابداً علیه دولت قبل نیست. فیلم علیه مردم است. فیلم به شدت بی‌غیرت است. همان بی غیرتی که اخیراً آیت‌الله جوادی آملی بر آن اشاره کردند که فروش خانه و مملکت به بیگانه مصداق کامل بی‌غیرتی است. ما دیاثت فرهنگی و هنری هم داریم که متأسفانه فیلم، چنین دیاثت و فروش غیرتی در آن است. » فیلمی که مصداق این توصیف فراستی قرار گرفته اثری است که با بودجه ژاپنی‌ها ساخته شده است، گفته می‌شود که در آن فرهنگ ایرانی در مقابل یک خارجی که دونده‌ای از ژاپن است خرد و تحقیر می‌شود. تبریزی پیشتر گفته بود که این فیلم نقدی بر وضعیت دولت قبل است. اما عده‌ای از منتقدان و مخاطبان آن را فیلمی علیه مردم ایران توصیف کرده‌اند.
 
ادامه مطلب ...

شرمندگی در اقتصاد ولنگاری در فرهنگ

رویش نیوز- سرویس سیاسی- مصطفی قاسمی پور: بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌]. در بعضی از شهرستان‌ها بیکاری بالا است. البتّه ما نرخ یا به‌اصطلاح درصد بیکاری را یک‌مقداری معیّن میکنیم؛ حالا دوازده درصد یا ده درصد -همین‌که حالا گفته میشود- لکن این میانگین است. وقتی انسان این را میبیند شرمنده میشود؛ یعنی شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است؛ این را باید برطرف بکنیم .

در قاموس سیاسی و نظام پاسخگویی اسلام بیشتر استناد می شود به آیه 24 سوره صافات که می گوید نگهشان دارید همانا آنها مسئولند!! و این یعنی اینکه هر مسئولی در هر رده ای روزی باید جوابگوی اعمال انجام داده و نداده خود باشد خواه در این دنیا به روی مبارک بیاورد و خواه نیاورد.

با این همه و برای حفظ اعتبار و اعاده از هویت هم که شده جهت فرار از تیغ تیز افکار عمومی بهترین راه فضا سازی و حاشیه گریست چه از تیترهای روزنامه ای و چه از آسمان و ریسمان بافتن بهانه تراشی . و این داستان این روزهای قصه تلخ پر غصه مملکت داری ماست!

دولتی که درصدد بود 100 روزه اقتصاد را درمان و گردشگری را 10 میلیونی کند و واحدهای صنعتی را 100 درصد فعال کند و 3 و نیم میلیون بیکار آنروزها را سرکار برد به مرور سوار بر کشتی از پیش به گل نشسته برجام شد و به امید دریای رحمت غرب تمام هم و غمش را پاروزنی بر این کشتی لرزان نهاد و حال این است که بیکاری 6 میلیونی و تعطیلی حدود 70 درصدی واحدهای صنعتی و تورم البته 9درصدی؟! چونان اختاپوسی بجان حرکت شتابنده کشور افتاده است. عقب گرد رشد علمی به اذعان رهبری، حضور روزانه جاسوسان بنام غربی در دانشگاهای مادر کشور، دستبرد دست کم 40 هزار میلیارد تومانی آمریکا به اموال ایران( بنیاد علوی و..)

  ادامه مطلب ...

اعتراف بان‌کی‌مون به اجاره‌ای بودن سازمان ملل

سرانجام دبیر کل سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه، دلیل اصلی خارج کردن نام «ائتلاف سعودی» از لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان را تهدید مالی برخی تأمین کنندگان بودجه سازمان ملل اعلام کرد تا بدین ترتیب برای نخستین بار اعتبار این سازمان بین‌المللی از سوی رئیس کل آن نیز زیر سؤال برود!
بان کی مون:حذف نام عربستان از فهرست سیاه دردناک بود/ احتمال قطع بودجه سازمان ملل وجود داشت
  ادامه مطلب ...

آیا سید حسن مصطفوی با مردم صداقت مالی دارد؟

 سید حسن مصطفوی (خمینی) شامگاه چهارشنبه 12 خردادماه به مناسبت ایام ارتحال جانسوز امام خمینی(ره) گفت و گوی زنده تلویزیونی داشت.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، علاوه بر انتقاداتی که به تهیه کنندگان برنامه "نکه یک" درباره نحوه برگزاری این گفت و گو وارد است، از جمله چرایی ایجاد یک بدعت جدید جهت عدم حضور سید حسن مصطفوی در استودیو "نگاه یک" و انتقال عوامل این برنامه به دفتر تولیت حرم امام خمینی(ره)، و نیز، پرسش های خنثی و تکراری مجری برنامه از فردی که عملکرد او طی سال های گذشته مملو از اشتباهات و اقدامات سوال برانگیز است، اما در این مقال، درصدد بیان بی پرده یکی از مهمترین مطالبات اصلی مردم عاشق امام(ره) از فرزند یادگار عزیز سفرکرده امت هستیم.
  ادامه مطلب ...

یادداشت دکتر زیباکلام در خصوص بخش منتشر نشده سخنان سیف در واشنگتن:

سیف در شورای روابط خارجی آمریکا درباره سپاه پاسداران و برنامه موشکی ایران چه گفت؟/روزنامه‌نگار حوزة روابط خارجی از سیف سؤال می‌کند: "سؤالی که من فکر می‌کنم برای هر سرمایه‌گذار خارجی به ویژه آمریکاییان مطرح می‌شود این است که اگر آنها تجارت با شما را آغاز کنند تا چه میزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با این کار خود مورد حمایت یا تقویت مالی قرار می‌دهند؟ آیا به واقع امکان دارد که سپاه پاسداران را از کل اقتصاد غربال کرد؟"
 
دکتر سعید زیبا کلام دکتر سعید زیبا کلام
 
ادامه مطلب ...

ماجرای ستایش مستراحات فرنگی!/ خمینی کوچک دقیقاً کجاست؟

مالیات‌دهندگان ایرانی مشتاقند از دستاوردهای مؤسسه حفظ و نشر آثار امام باخبر شوند. ظاهراً اما آنچه پیش چشمان مردم است؛ هزینه‌های کلانی است که برای ستایش مستراحات فرانسوی شده است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «توالت‌های خودکار که بعد از استفاده به طور اتوماتیک شستشوی کامل سقف و در و دیوار می‌شود و تعداد مناسب و رایگان آنها در شهر از امکانات شهری قابل اعتنا است.» این بخشی از توصیفات عبدالجبار کاکایی از پاریس است. آقای شاعر حالا چند روزی هست به بهانه‌ی شرکت در نمایشگاه عکس با موضوع امام راحل مشغول اروپاگردی است. سیر و سیاحتی که هزینه‌ی آن را مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار امام ره عهده‌دار شده است. آقای شاعر اما در صفحه‌ی اجتماعی‌اش یکسره «تقی‌زاده طور» به جای مأموریتش از مستراحات و دیگر صناعات فرانسوی می‌گوید. گفتنی است در روزهای اخیر انتقادات از عملکرد و هزینه‌کرد بیت‌المال در این مؤسسه بالا گرفته است. راستی در مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار امام ره چه خبر است؟ خمینی کوچک دقیقاً کجا است؟


 

ادامه مطلب ...

متن سخنرانی علامه کورانی در مراسم اعتکاف امسال با موضوع مهدویت و ظهور+ فایل صوتی سخنرانی

بسم ‌الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم

الحمد‌لله ربّ العالمین و أقبل الصّلاة و أتم السّلام علی سیّدنا و حبیبنا و نبیّنا و شفیعنا محمّد و آله الطّیّبین الطّاهرین

 اولا افتخار میکنم که دعوت آیت الله میرلوحی این سید بزرگوار محترم و دعوت برادرانی که در حال عبادت خدا هستند پذیرفتم و این توفیق است، خدا ان شاء لله بنده را جزو این دوستان و مومنین بنویسد.

در ابتدا چند کلمه مختصر و نیم ساعت صحبت میکنم و بعد به سوالات دوستان ان شاء الله پاسخ میدم .

با تشکر فراوان از سماحت آیت لله سید میرلوحی

 امروز روز وفات حضرت زینب سلام الله علیه است.

 

ادامه مطلب ...

الان مشکل انقلاب ما افکار غربی نیست؛ مشکلش اسلام راحت‌طلب است

الان مشکل انقلاب ما افکار غربی نیست؛ مشکلش اسلام راحت‌طلب است. ولی ما باید به مردم بگوییم این «تفکر راحت‌طلبی» شما را نابود می‌کند، باید علیه راحت‌طلبی حرف بزنیم. برای اینکه با راحت‌طلبی مبارزه کنید یکی درس بخوانید و یکی ورزش کنید.
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام که در آستانۀ ماه مبارک رمضان برگزار شد، با موضوع «ترویج روحیۀ انقلابی» به سخنرانی پرداخت.

در ادامه گزیده‌ای از این سخنرانی را می‌خوانید؛

تقریباً همۀ مباحث دینی و اخلاقی به سیاست ربط دارد

همیشه مسائل اخلاقی‌ای که ما مطرح می‌کنیم اگر ابتر نباشند، همه انقلابی هستند. مثلاً وقتی ما بحث «حسادت» را مطرح کنیم اگر در مورد حسادت، ابتر صحبت نکنیم، به بحث ولایت و ولایتمداری می‌رسد و به بحث جنایت‌های بزرگی که بعضی‌ها در طول تاریخ از سر حسادت علیه انقلاب اسلامی پیامبر(ص) و ائمۀ هدی(ع) انجام داده‌اند.

همچنین موضوع «خدمت به هم‌نوعان» یا «صدقه دادن» و هرگونه «گذشت و فداکاری» را اگر ابتر مطرح نکنیم، حتماً به استکبارستیزی منجر خواهد شد. در مباحث دینی و اخلاقی، تقریباً بحثی نیست که به سیاست ربط نداشته باشد.

 

ادامه مطلب ...

زیباکلام: روحانی با این کارنامه انتخابات ۹۶ را واگذار می‌کند


صادق زیباکلام نسبت به ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی و روی کار آمدن «یک احمدی‌نژاد دیگر» هشدار داد. وی دلیل این امر را ناکامی اقتصادی دولت روحانی عنوان کرده است.

صادق زیباکلام نسبت به ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی و روی کار آمدن «یک احمدی‌نژاد دیگر» هشدار داد. وی دلیل این امر را ناکامی اقتصادی دولت روحانی عنوان کرده است.

به گزارش زریوار خبر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود نوشت: صادق زیباکلام نسبت به ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی و روی کار آمدن «یک احمدی‌نژاد دیگر» هشدار داد. وی دلیل این امر را ناکامی اقتصادی دولت روحانی عنوان کرده است.زیباکلام ضمن یادداشتی که از سوی روزنامه شرق و تحت عنوان «احتمال بازگشت یک احمدی‌نژاد دیگر» منتشر شده، نمره روحانی در حوزه سیاسی را نمره قبولی توصیف می‌کند اما می‌افزاید: پاشنه آشیل روحانی اقتصاد است.

 

ادامه مطلب ...

هیچگاه در دعوای جناح‌ها وارد نشده‌ام زیرا این اختلافات بخاطر خدا نیست.

هاشم زائی: هیچگاه در دعوای جناح‌ها وارد نشده‌ام

رئیس سنی مجلس دهم گفت: سعی کرده‌ام هیچگاه در دعوا و درگیری‌های جناح‌ها وارد نشوم.
هاشم زائی: هیچگاه در دعوای جناح‌ها وارد نشده‌ام

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا هاشم زایی، رئیس سنی مجلس دهم  در دومین جلسه علنی مجلس جدید به بیان خاطره‌ای برای نمایندگان پرداخت و گفت: بنده سال 62 معاون سیاسی استانداری خراسان بودم.

رئیس سنی مجلس دهم با بیان اینکه در آن زمان جناب آقای ناطق وزیر کشور بودند اظهار داشت: وی از من درخواست کرد تا استاندار ایلام در دوران جنگ باشم.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) به استان‌هایی که با جنگ درگیر و محروم بودند عنایت خاصی داشتند تصریح کرد: قبل از اینکه به محل مأموریت اعزام شوم به خدمت ایشان در جماران رسیدم و رهنمودهایی را ایشان به بنده گوشزد کردند.

هاشم زایی افزود: امام فرمودند، استاندار بعنوان عالی‌ترین مقام دولت در جمهوری اسلامی و استان نباید در اختلاف جناح‌های سیاسی منطقه وارد شود زیرا این اختلافات بخاطر خدا نیست.

رئیس سنی مجلس دهم ادامه داد: امام سپس فرمودند اگر 124 هزار پیغمبر همزمان روی کره زمین می‌بودند، باهم درگیری نداشتند چون از جانب خدا و بخاطر او کار می‌کردند.

هاشم‌زایی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که بعد از 30 سال مردم تهران مجددا به بنده اعتماد کردند به نظرم این بوده که بنده سعی کردم هیچگاه در دعوای جناح‌ها وارد نشوم.