اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

نقد موضع فاقد تعادل، منافق پسند و وهابیت پسند علی مطهری

حکم تابع موضوع خود است و برخی از عناصر موضوع، تابع عرف است. با تغییر عرف، موضوع هم ممکن است عوض شود و در نتیجه حکم هم عوض شود. از جمله این موارد، روایات متعدد معصومین علیهم السلام و فتوای مشهور فقهای شیعه بر حرمت ربای معاملی (معامله کالا با کالا) مکیل و موزون در یک جنس است؛ و معیار پیمانه ای یا کشیدنی بودن کالایی نیز عرف منطقه است نه معیار تکوینی.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اخیرا علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه‌ای درباره مخالفت امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در مشهد مقدس سخنانی خارج از تخصص خود گفته است: «درباره اجرای کنسرت ها در استان های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند. این کار و نظر، غلط و نادرست است.

... معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. مطهری در خصوص شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلا معنی ندارد. اگر یک کنسرتی  اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست. نایب رییس مجلس درخصوص اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) در مورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.»
  ادامه مطلب ...

دختر شهید رکن آبادی:سعودی‌ها مغز و قلب پدرم را خارج کردند!

دختر شهید رکن‌آبادی درباره نحوه شهادت پدرش در فاجعه منا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش افکارنیوز،  زهرا رکن‌آبادی دختر شهید غضنفر رکن‌آبادی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت نزدیک به 11 ماه از فاجعه منا، هیچ اقدام مثبتی از مسئولان ذیربط ندیدیم و فقط یک شکایت خانواده‌های شهدا در دادسرا انجام داده‌اند که به تازگی در حال رسیدگی است.

  ادامه مطلب ...

تصاویر جنایت باورنکردنی عربستان سعودی

گروه موسوم به پزشکان بدون مرز از حمله جنگنده های ائتلاف به رهبری عربستان به مدرسه‌ای در یمن خبر داد. در بمباران این مدرسه ۱۰ کودک کشته شده و ۲۸ کودک نیز مجروح شدند. تمامی کشته شدگان و مجروحان این حادثه کودکان بین هشت تا ۱۵ سال بوده‌اند.
تصاویر جنایت باورنکردنی عربستان سعودی
 
ادامه مطلب ...

خوابی که دیده‌اند :

کسانی معتقدند ایران باید از طریق سازش منطقه‌ای با آمریکا، عربستان و پدیده تکفیری‌گری را کنترل کند. بدون آنکه بخواهیم وارد جزئیات شویم، در همان نگاه اول می‌توان دید این تئوری چند اشکال اساسی دارد
به گزارش مشرق، مهدی محمدی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
 یکم- در ماه‌های گذشته یک تئوری جدید در برخی محافل عموما نزدیک به دولت شکل گرفته که می‌گوید اختلاف‌ها میان آمریکا و سعودی درباره شکل‌بندی ژئوپلیتیکی منطقه و کیفیت موازنه قوا در آن، واقعی است و آمریکا در حال حرکت به سمتی است که اولا دست و پای خود را از منطقه جمع کند و ثانیا با هدف کنترل پدیده جهانی تروریسم، راهبردی جدید در منطقه در پیش بگیرد که خروجی آن می‌تواند «بازتعریف اتحادهای آمریکا در منطقه» و در نتیجه «وارد شدن ایران به جرگه متحدان آمریکا» باشد.
  
ادامه مطلب ...

برخورد و تعامل زیرکانه پوتین رئیس جمهور روسیه

عملیات نظامی مشترک روسیه و آمریکا در حلب
نوع  فتاری که در مواجه با غرب و بخصوص آمریکا باید سرمشق سیاسیون  و مردان دیپلماسی ایران قرار گیرد ،‌
دست باز اباما و دست عقب کشیده شده ی پوتین
به نشانه سوء ظن و بی اعتمادی
و به نوعی تحقیر

تحلیل آیت الله میر باقری از جنگ افروزی آمریکا در منطقه:

زشت است‌ که سردمداران از جنگ بترسند/ اگر از دفاع در سوریه، لبنان، عراق و یمن دست بردارید، همین جنگ را به تهران می کشند
آیت الله سید محمدمهدی میر باقری استاد حوزه علمیه قم با ترسیم فضای موجود کشور و تحلیل اشتباه برخی در ترس از نگاه امنیتی غرب به ایران افزود: عده ای خیال می کنند که اگر دشمن ما را در فضای امنیتی ببرد چیز بدی است. «أَعِدّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوّةٍ» معنایش این است که شما قدرتی به دست آوردید که او از شما می ترسد. باید جبهه باطل از ما بترسد. هم پرچمداران باطل باید از ما بترسند، هم مترفینی که اطراف آن ها هستند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم یادبود شهید مدافع حرم، مرتضی مسیب زاده در کرج به ایراد سخنرانی پرداخت.

آنچه پیش روی شماست، متن سخنان رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و عضو خبرگان رهبری در مراسم یادبود شهید مسیب زاده در تیرماه سال جاری است.

استاد حوزه علمیه قم در ابتدای سخنان خود با قرائت آیه شریفه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلّهِ»، مقام شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: شهدای عزیز در طول تاریخ برای مقصدی به شهادت رسیدند که می ارزد همه انسان ها در این مسیر جان فشانی کنند.
  ادامه مطلب ...

صادق زیباکلام:

روحانی کارنامه موفق در اقتصاد ندارد

خبرگزاری فارس: روحانی کارنامه موفق در اقتصاد ندارد/ عملکرد رئیس‌جمهور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی از اقتصاد هم ناموفق‌تر است

تئوریسین اصلاحات گفت: معتقدم کارنامه آقای روحانی در حوزه های سیاست داخلی، اجتماعی و فرهنگی حتی از اقتصاد هم ناموفق تر است.

 

ادامه مطلب ...

نبش قبر یک ملاقات و باز هم زیرسوال بردن امام توسط باند مهدی هاشمی

درحاشیه‌ انتشارصوتی ازآیت‌الله منتظری
انتشار فایل صوتی سخنان تند و انتقادی آیت‌الله منتظری - درباره اعدام منافقین پس از مرصاد- توسط سایت منتظری خبرساز شد.

 به گزارش عمارنامه، دیشب انتشار فایل صوتی سخنان تند و انتقادی آیت‌الله منتظری - درباره اعدام منافقین پس از مرصاد- توسط سایت منتظری خبرساز شد. فایل صوتی 40 دقیقه‌ای که 23 دقیقه‌ ابتدایی آن سخنان منتظری و ادامه‌اش سخنان یکی ازمسئولین قضایی و توضیحاتش درباره ادعاهای غلط منتظری است.

دفاع منتظری از منافقین پس از عملیات مرصاد

  ادامه مطلب ...

با چه معامله‌ای نوبخت حاضر به حمایت از صفدر حسینی شده است؟

چرا هیچ یک از یاران دولتی شهامت نقد و مقابله با رفتار نوبخت در حمایت از صفدر حسینی را ندارد و دیگر این که چه معامله‌ای میان نوبخت و صفدر حسینی وجود دارد که باعث می‌شود سخنگوی دولت از این شخص متخلف حمایت کند؟
با چه معامله‌ای نوبخت حاضر به حمایت از صفدر حسینی شده است؟
سرویس سیاست مشرق - روزی که احمدی توکلی برای اولین بار مسئله حقوق نجومی یکی از مدیران ارشد روحانی را مطرح کرد هیچ کس باورش نمی‌شد که این شخص، وزیر کار و اقتصاد دولت اصلاحات و رئیس صندوق توسعه ملی دولت روحانی باشد و چندی بعد که انتشار فیش حقوقی 57 میلیونی صفدر عرق شرم را برای اردوگاه اصلاحات به ارمغان آورد علی اصغر شفیعیان مدیرمسئول سایت اصلاح‌طلب انصاف‌نیوز نوشت: "خدا کند که فیش حقوقی صفدر حسینی واقعیت نداشته باشد که اگر واقعی باشد مایه آبروریزی ما اصلاح‌طلبان است که مراقب نبوده‌ایم. "
 
 
ادامه مطلب ...

حیرت‌انگیز و دردآور است

"خیبرآنلاین" - به راستی انتظار داریم هیات منصوب دولت برای نظارت بر چگونگی اجرای توافقنامه‌ای که نه تنها در همان دولت مورد مذاکره و توافق قرار گرفته است، که اصل و فرع سرمایه و اعتبار آن دولت در گرو اعلام موفقیت‌آمیز اجرای آن توافقنامه است، اینک رسما و علنا اعلام کند که: ملت ایران! دولت در شناخت خود از دشمن قسم‌خورده ی شماره یک انقلاب و منافع ملی کشور اشتباه کرده، هر دو سیاست اعتمادسازی و اعتمادکردن دولت به آمریکاییان سرتاپا غلط بوده و دولت با آمریکاییها قراردادی بسته که مطابق آن ایران باید کل تاسیسات هسته‌ای خود را به ویترین ملت‌فریبی تبدیل کند در حالی که آمریکایی‌ها هیچ تعهدی نکرده‌اند که نظام تحریم‌ها را برچینند؟!
به‌ راستی ما چطور فکر می‌کنیم که چنین انتظاری داریم؟ آخر در کجای دنیا هیات نظارت و داوری بر ماجرایی، به دست مجریان و بانیان همان ماجرا سپرده می‌شود؟

به راستی در کجای توافقنامه‌های ژنو و لوزان و وین(همان برجام) آمریکاییها تعهد داده‌اند که پس از ویترینی‌شدن کلّ تاسیسات هسته‌ای ایران، نظام تحریم‌ها را برمی‌چینند؟
  ادامه مطلب ...

سوریه پیرم کرد!

 اوباما می‌گوید من کاملا مطمئن هستم که بخش عمده‌ای از موهای سفید سرم به دلیل نشست‌هایی است که درباره سوریه برگزار شده است.
صراط: رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید جنگ سوریه و نشست‌های پیرامون بحران سوریه، او را پیر کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از «رای الیوم»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی درباره مشکلات فراروی کاخ سفید، گفت: جنگ سوریه و نشست‌هایی، که درباره بحران  سوریه برگزار می‌شد، «او را پیر کرده است».

  ادامه مطلب ...

تلاش پوتین برای شکل‌گیری حلقه شیعی در منطقه

حمایت پوتین از اسد و حرکات او در قبال غرب آسیا، نشان می‌دهد با اینکه روسیه دارای جمعیت بیشتر سنی در مقابل شیعه است، اما وی خواهان شکل‌گیری حلقه بزرگ شیعه در منطقه است.
سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده واشنگتن گزارشی در رابطه با ایران و روسیه با عنوان «روسیه دیگر آن همکاری مطلوب را در رابطه با توافق هسته ای ایران ندارد» منتشر کرده است؛ این امکان و احتمال وجود دارد که این اندیشکده به قصد تحریک و ادراک‌سازی و ایجاد فاصله در محیط ایران و روسیه و همچنین افزایش شکاف میان شیعیان و اهل سنت اقدام به تهیه این گزارش کرده باشد. مشرق صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ هرگز مورد تأیید مشرق نیست.
این گزارش معتقد است که روسیه در جریان توافق هسته‌ای با ایران نهایتا با آمریکا همراه شد، اما در فضای پسابرجام با بهره بردن از موقعیت، روابط خود با ایران را به بهترین سطح رساند و در عین حال خود را به عنوان عامل توازن علیه غرب در منطقه حاکم کرد.
 
ادامه مطلب ...

مادامی که دولت از مائده خیالی برجام دل نکند نمی‌تواند موفق باشد

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی نوشت: به نظر می رسد مادامی که دولت محترم یازدهم از کمک امریکایی ها و مائده ی خیالی برجام دل نبریده است ، نمی تواند کنشگر خوب و موفقی در "مدیریت داشته" ها و استفاده بهینه از توانمندی های بی‌انتهای داخلی باشد. ضمن اینکه برکت الهی نیز شامل این دومی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در متنی که در شبکه های مجازی منتشر شد نسبت به سخنان شب گذشته حسن روحانی در گفتگوی خبری سیما واکنش نشان داد و نوشت: "سخنان دیشب رئیس جمهور حاکی از بدقولی های مکرر امریکا و بدعهدی آنان بود.

این خیلی مهم است و نشان از بیان صادقانه یک تجربه ی ارزشمند و البته پرهزینه در سطح راهبردی است . سوال مجری هم که آیا به اندازه فعالیت های دیپلماسی در موضوع برجام، در عرصه ی اقتصاد درون زا و توجه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی وقت و انرژی مصرف شده یا نه، پاسخ درخوری پیدا نکرد.

به نظر می رسد مادامی که دولت محترم یازدهم از کمک امریکایی ها و مائده ی خیالی برجام دل نبریده است ، نمی تواند کنشگر خوب و موفقی در "مدیریت داشته" ها و استفاده بهینه از توانمندی های بی‌انتهای داخلی باشد.

ضمن اینکه برکت الهی نیز شامل این دومی است.

پوستر/خط سرخ

پوسترمدافعان حرم از مجموعه پوسترهای خط سرخ به نقل از سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب پیش روی شماست.

به نقل از کرمان خبر/ پوستر مدافعان حرم از مجموعه پوسترهای خط سرخ پیش روی شماست.

3ede825a-a6a2-4f30-b7e9-cbcb90464ed2

منبع: نهضت مردمی پوستر انقلاب

فکر نمی کنم از احمدی نژاد حمایت کنیم / پشتیبانی از روحانی در انتخابات بعید است / گزینه های جدی برای 96 داریم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد. 
فکر نمی کنم از احمدی نژاد حمایت کنیم / پشتیبانی از روحانی در انتخابات بعید است / گزینه های جدی برای 96 داریم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: نیروهای انقلاب و جریان‌های اصولگرا گزینه‌های مناسب و جدی برای رقابت 96 دارند.
به نوشته تسنیم، وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمایت جریان اصولگرا از حجت‌الاسلام حسن روحانی ، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است که ما بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال حمایت از احمدی‌نژاد نیز گفت: ما هنوز بحثی نداشته‌ایم اما درباره ایشان هم فکر نمی‌کنم حمایتی صورت بگیرد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه تاکنون هیچ بحثی درباره گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انجام نشده است، اظهار داشت: انشاءالله به زودی وارد بحث انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم شد، اما تا این لحظه هیچ بحثی درباره انتخابات نداشته‌ایم.