اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

تشرف سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»

به گزارش ـ ابنا ـ صفحه رسمی یکی از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار تصاویری از تشرف سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به استناد این تصاویر، سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی)، پس از عروج به بین الحرمین وارد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) شده است.

سردار پرآوازه جبهه مقاومت اسلامی که این روزها تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی است؛ پس از زیارت در دفتر تولیت آستان مقدس حسینی حضور یافت.

شایان ذکر است که بنا به گفته مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای مستشاری ایران در عراق، به این کشور تردد دارد. 

پسر بچه یمنی که چشمان خود را از دست داده

 انتشار عکس پسر بچه یمنی که چشمان خود را از دست داده، در کنار پیکر بی‌جان مادرش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری داشت.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین

دانلود کتاب اسرار آل محمد- سُلیم بن قیس هلالی

 ایران با آغوش باز میزبان اولین کتابی بود که در فضایل و معارف تاریخ اهل بیت تألیف شد.

در حالی که اولین قلم در اسلام توانسته بود اولین کتاب از اسرار آل محمد(ص) را به ثمر برساند، چنگال خونین حجاج در جستجوی یافتن مولف آن و نابودی کتابش بود.

در چنین شرایطی سلیم بن قیس هلالی از کوفه به منطقه فارس آمد و به ایران پناهنده شد تا توانست این میراث عظیم را برای ما به یادگار بگذارد.

کسی که توانست در محضر امیرالمومنین و بعد از ایشان در خدمت امام حسن و امام حسین و سپس در حضور امام سجاد(ع) کتاب خود را تدوین نماید و امضای تایید از محضر ایشان دریافت کند، امروز به یاری خداوند کتابش را تقدیم نسل هایی نموده که با چاپ ونشر کتاب آشنایی دارند.


فایل حاوی صفحات اسکن شده کتاب مذکور می باشد در قالب پی دی اف ورن فایل بیش از 5 مگابایت

دانلود کتاب اسرار آل محمد- سُلیم بن قیس هلالی-pdf
دانلود کنید 

امام صادق (ع) درباره فضیلت این کتاب فرمودند:
هر کدام از شیعیان و محبین ما که کتاب سُلیم بن قیس هلالی را نداشته باشد چیزی از امر ولایت ما در نزد او نیست و اطلاعی از اسباب و علوم ما اهل بیت ندارد. زیرا این کتاب الفبای شیعه و سری از اسرار آل محمد (ص) است.

دست مریزاد به قوه قضاییه/پایان آقازادگی در جمهوری اسلامی

پرونده پرحاشیه مهدی هاشمی، فرزند مفسد هاشمی رفسنجانی، سرانجام به مرحله اجرایی رسید و او، روز یکشنبه 18 مردادماه جهت طی دوران محکومیت 10 ساله، با پای خود به زندان اوین رفت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، طی چندسالی که از آغاز مطالعه پرونده مهدی هاشمی و مراحل دادرسی و دادگاه او می گذرد، قوه قضاییه تحت شدیدترین فشارهای سیاسی از جانب باند ثروت و قدرت قرار داشت تا جایی که مقام های مختلف قضایی، در فواصل گوناگون نسبت به این مساله اعتراض علنی داشته و البته از مقاومت عدلیه جمهوری اسلامی در برابر گروه فشار سخن گفتند.

حال، با اجرایی شدن حکم فرزند مفسد اکبر هاشمی رفسنجانی، جدیت، قاطعیت و مقاومت مثالزدنی دستگاه قضا در برابر انواع فسادهای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... به اثبات رسیده و نیازمند تقدیر و تشکر از سوی افکار عمومی و رسانه ها است.

اگرچه شاید هنوز عده ای معتقد باشند که حکم نهایی صادرشده در برخی مسایل همچنان با حجم اتهامات متهم دانه درشت این پرونده متناسب نیست و چشم انتظار احکامی به مراتب سنگینتر از این بودند، اما با اعتمادی که به مجموعه کلان قوه قضاییه نزد مردم وجود دارد و با عملکرد موفقیت آمیز آنان طی سال های اخیر در پرونده های مختلفی همچون فساد 3 هزار میلیاردی، فساد مهدی هاشمی، ماجرای بابک زنجانی، مساله محمدرضا رحیمی و برخی پرونده های دیگری که در حال پیگیری است، می توان به خادمان ملت در دستگاه قضا نمره قبولی داد.

دست مریزاد به قوه قضاییه/پایان آقازادگی در جمهوری اسلامی

 

ادامه مطلب ...

بهترین ریاضت از نگاه مرحوم آیت الله بهجت


پرسش: آقا، بهترین نوع ریاضت چیست؟

پاسخ مرحوم آیت الله بهجت : صوم (روزه) از ریاضات مشروعه است، ماهی سه روز خیلی مؤکد است؛ اول و وسط و آخر [ماه]. همچنین کثرت صلات؛ [در روایت است] حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ به اندازه‌ای [نماز خواند] که پایش متورم شد. معلوم است ریاضات شرعیه، عمل به واجبات و ترک محرمات است.

(١۵اردیبهشت١٣٨٨، کلاس فقه، کتاب جهاد)

تاملی بر صحبت های دفاعی رئیس جمهور در گفتگوی تلوزیونی با مردم/

اساساً به بخش انفجاری موشک ها که بر سر آنها نصب می شود

قفل دولت کلید بر سایت های موشکی؛ در دو سال اخیر توان نظامی کشور به کجا کشیده شد؟/ بر اساس قطعنامه اخیر شورای امنیت، حق استفاده از موشک های ماهواره بر هم از ایران گرفته شده است/ برنامه پیچیده امریکا در بازه ۵ و ۸ سال توقف برنامه موشکی ایران چیست؟

اساساً به بخش انفجاری موشک ها که بر سر آنها نصب می شود "سرجنگی" می گویند که اکثر قریب به اتفاق موشک های کروز و موشک های بالستیک چه از نوع موشک های بالستیک علمی – تحقیقاتی ماهواره بر و چه موشک های بالستیک جنگی که در دنیا طراحی و ساخته می شوند قابلیت حمل کلاهک هسته ای بجای مواد منجره متعارف را در بخش "سرجنگی" خود دارا هستند که این شامل موشک های شهاب۳ و ۴، موشک ماهواره بر امید، قدر، قیام، سجیل، فاتح و ... ایرانی نیز می شود و با توجه به سابقه دکتر روحانی در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی بعید به نظر می رسد شخص ایشان از این موضوع و مسئله بی اطلاع باشند. هر چند حتی اگر بی اطلاعی ایشان را هم فرض کنیم، حضور کارشناسان خبره نظامی در بدنه دولت، فرض عدم اطلاع آقای روحانی و تیم دیپلماسی هسته ای از این مسئله را به سمت محال میل می کند.

مصطفی ظاهری – رجانیوز: دکتر حسن روحانی در گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم که در شامگاه یکشنبه ۱۱ مرداد برگزار شد در خصوص وضعیت دفاعی و صنایع نظامی کشور در مدت دو سال عملکرد دولت خویش و همچنین پس از توافق وین مطالب سوال بر انگیزی را مطرح کرده اند.این قطعنامه نه تنها مشکلی را برای امنیت ملی ما و قدرت دفاعی ما ایجاد نمی‌کند، بلکه حتی در همین قطعنامه تحریم تسلیحاتی ما به محدودیت تبدیل شده است و آن هم برای ۵ سال بوده و ما موردی طبق مقرراتی که در این قطعنامه آمده، می‌توانیم معامله کنیم.»

در خصوص صحبت های فوق مواردی است که در ادامه به آن می پردازیم.

۱- در قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره مذاکرات هسته ای که برجام را پذیرفته است کلیه فعالیت‌های هسته‌ای و نظامی متعارف ایران باید تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد. شاید برای فعالیت های هسته‌ای مساله‌ای نباشد اما اینکه تعاملات نظامی متعارف با اطلاع شورای امنیت باشد به معنای اطلاع داشتن آمریکا و سایر کشورهای متخاصم بوده و این مساله از نظر امنیتی کار صلاحی نیست. در بند ۵ بیانیه مستقل که در پیوست B آمده است، تاکید می‌کند «تمامی کشورها، مشروط به اینکه شورای امنیت پیشاپیش بر مبنایی مورد به مورد، تصمیم به تصویب بگیرد، باید در این فعالیت‌ها مشارکت داشته و اجازه آن را صادر کنند» به عبارت دیگر تمامی کشورها در تعاملات نظامی متعارف با ایران نیازمند تایید شورای امنیت به صورت مورد به مورد هستند.

ادامه مطلب ...

ذکر فضایل علی (ع)

مناظره - فضایل امام علی (ع)

هنگامی‌که معاویه به عنوان خلیفه مسلمین وارد مدینه طیّبه شد، دستور داد تا ابن عباس، عموزاده علی(ع) را حاضر کنند، آن‌گاه با کمال ناراحتی و خشم به او گفت: شنیده‎ام هنوز دم از فضایل علی می‎زنی؟ مگر نمی‎دانی ذکر فضایل علی را ممنوع کرده‎ام؟ بترس از این‌که مبتلای به عقوبت سختی گردی به نحوی که هرگز از آن رهایی نداشته باشی.

مناظره - فضایل امام علی (ع)

ابن عباس فرمود: تمام اهل مدینه شاهدند که من به غیر از تفسیر قرآن سخن دیگری بر زبان جاری نمی‎کنم، لکن چون از پیغمبر خدا(ص) شنیدم که فرمودند: «مَنْ فسَّرَ القرآنَ بِرَایهِ فَالیَتَبَوَّءْ مَقْعَدَةُ مِنَ النّارِ» کسی که قرآن را بر خلاف واقع تفسیر کند، جایگاه او در آتش خواهد بود؛ لذا هرگز قرآن را بر خلاف واقع تفسیر نمی‎کنم.
معاویه گفت: تفسیر بگو و خلاف حقیقت و درو‎غ هم معنا مکن، لکن حق نداری دم از فضیلت علی بزنی.

 

ادامه مطلب ...