اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

ناگفته هایی از علامه مصباح درباره انتخابات


چند روز مانده به انتخابات شورای شهر گذشته به اتفاق جناب آقای دکتر زارعی نماینده محترم تهران جهت ارائه گزارشی در خصوص انتخابات به محضر علامه مصباح مشرف شدیم.
وقتی گزارش آقای زارعی به پایان رسید، حضرت علامه مصباح در خصوص احتمال رای آوری گزینه های اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر تهران مطالبی را بیان فرمودند.
چند روز مانده به انتخابات شورای شهر گذشته به اتفاق جناب آقای دکتر زارعی نماینده محترم تهران جهت ارائه گزارشی در خصوص انتخابات به محضر علامه مصباح مشرف شدیم. وقتی گزارش آقای زارعی به پایان رسید، حضرت علامه مصباح در خصوص احتمال رای آوری گزینه های اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر تهران مطالبی را بیان فرمودند.
محسن منصوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 
 
از مقام معظم رهبری که بگذریم ، ایشان را در مقام نظر آرمانخواه ترین آرمانگرایان و در کسوت عمل ، عامل ترین عملگرایان میدانم.
خطاب به آنان که حضرت علامه مصباح و جریان سیاسی منتسب به ایشان را وحدت شکن و بازی بر هم زن معرفی میکنند مینویسم:
 
ادامه مطلب ...

عکس دست دادن استاد الأزهر با یک سگ!


از نظر فقه اسلامی لمس کردن سگ – در حالی که دست انسان یا بدن سگ خیس باشد – حرام است زیرا در چنین حالتی سگ نجس به حساب می آید و حتی نگهداری سگ بجز برای نگهبانی و چند حالت دیگر، حرام به شمار می رود.
به گزارش شیعه آنلاین، روز گذشته تصویر دست دادن «أسامه الأزهری» استاد علوم حدیث دانشکده اصول دین دانشگاه الأزهر مصر که عضو کمیته مشورتی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر هم هست، با یک سگ در فضای مجازی جهان عرب و بخصوص مصر منتشر شد.

انتشار این تصویر در فضای مجازی، حرف و حدیث و بحث های بسیار زیادی به وجود آورده و منتقدان و موافقان زیادی را به همراه داشته است.

چند ساعت بعد از انتقادات بسیار زیادی از این استاد دانشگاه الأزهر، وی طی اظهاراتی گفت: امیدوارم که خداوند متعال رحمت را در بین قلوب ما بگستراند، نه فقط در قلوب ما انسان ها بلکه حتی در قلوب ما و حیوانات.

وی در ادامه افزود: خداوند از اجداد مان «اصحاب کهف» که با سگ خود در غار رفتند را بیامرز و از آنها راضی باشد.

لازم به ذکر است، از نظر فقه اسلامی لمس کردن سگ – در حالی که دست انسان یا بدن سگ خیس باشد – حرام است زیرا در چنین حالتی سگ نجس به حساب می آید و حتی نگهداری سگ بجز برای نگهبانی و چند حالت دیگر، حرام به شمار می رود.

"کامیون‌های تسلیحاتی" واشنگتن در راه "موصل"؟


اخیرا برخی اسناد از همکاری آمریکا و داعش فاش شده است که صحت ادعای واشنگتن در مبارزه با تروریسم را زیر سوال می برد.
 در چند سال اخیر مطالب بسیاری از همکاری ایالات متحده آمریکا و گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه وجود دارد که همواره صحت ادعای واشنگتن در مبارزه با تروریسم را زیر سوال می برد. 
کامیون های تسلیحاتی واشنگتن در مسیر
سندی دال بر دست داشتن سفارت آمریکا در "بغداد" در انتقال ده‌ها کامیون سلاح به اطراف شهر  "موصل" که در کنترل گروه داعش است، فاش شد.   سند "سری و فوری" که مرکز همکاری‌های امنیتی سفارت آمریکا در  "بغداد"  آن را امضا کرده ، ثابت می‌کند این سفارتخانه در انتقال ده‌ها کامیون حامل سلاح به اطراف شهر "موصل"  دست داشته است. 
 
ادامه مطلب ...

کمیته تخصصی صیانت از حقوق هسته‌ای:

 آغاز اجرای برجام/ از امروز تحریم‌های هسته‌ای ایران برداشته شد

مهم‌ترین شرط برای اجرایی‌شدن برجام عملی نشد؛ ساختار تحریم آمریکا باقی ماند

«کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای» در اولین گزارش خود پس از اعلام اجرایی شدن «برجام»، درباره «ادعای لغو» تحریم‌های اقتصادی ایران بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد، مهم‌ترین شرط برای اجرای برجام عملی نشد.

خبرگزاری فارس: مهم‌ترین شرط برای اجرایی‌شدن برجام عملی نشد؛ ساختار تحریم آمریکا باقی ماند
  • .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای»، امروز یکشنبه، ساعاتی پس از اعلام رسمی اجرایی شدن «برجام»، بیانیه‌ای در این خصوص صادر و اعلام کرد که لغو تحریم تاکنون محقق نشده و آمریکا اراده‌ای برای آن ندارد.

 

ادامه مطلب ...

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره وضعیت انسانی سوریه


    نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره وضعیت انسانی سوریه

















    شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا، فرانسه و انگلیس عصر دیروز(جمعه) نشستی فوق‌العاده درباره وضعیت انسانی سوریه به ویژه محاصره شهرها و مناطق مسکونی برگزار ‌کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، برگزاری این نشست آنگونه که دیپلمات‌های سه کشور مذکور می‌گویند برای اعمال فشار به طرف‌های درگیر در سوریه است تا به "محاصره شهرها و روستاهای این کشور پایان داده و اجازه دهند کمک‌های انسانی به صدها هزار شهروند نیازمند سوری برسد." بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با درخواست از دولت سوریه و مخالفان این کشور
     
ادامه مطلب ...

هشدار رهبر انقلاب نسبت به دل بستگی برخی نامزدها به غرب:

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حمایت غرب به سرکردگی امریکا از برخی جریان ها نمود واضح تری پیدا می کند. امروزه، جستجو درباره انتخابات ایران در رسانه های بین المللی، مخصوصا امریکایی، با کلیدواژه های اصلاحات، جنبش سبز، و اعتدال گرایان بسیار راحت تر شده است!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم در رابطه با انتخابات مهم پیش رو در بیانات ارزشمند و راهگشای خود از افرادی که دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است"سخن گفتند و آنان را غیر قابل اعتماد خواندند. ایشان فرمودند:اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند."

 


 
ادامه مطلب ...

برجام بهانه بود؛ هدف عادی سازی رابطه با امریکاست

این در حالی است که رهبر انقلاب پیش از این در حرم رضوی فرمودند بودند: «ما نه در مسایل منطقه ای، نه در مسایل داخلی و نه در مساله تسلیحات، با آمریکا مطلقا صحبت و مذاکره ای نداریم؛ مذاکره، صرفا در قضیه هسته ای است.»
این در حالی است که رهبر انقلاب پیش از این در حرم رضوی فرمودند بودند: «ما نه در مسایل منطقه ای، نه در مسایل داخلی و نه در مساله تسلیحات، با آمریکا مطلقا صحبت و مذاکره ای نداریم؛ مذاکره، صرفا در قضیه هسته ای است.»

گروه بین الملل-رجانیوز: پس از دو سال و نیم مذاکرات مضر دولت یازدهم با آمریکا به بهانه توافق هسته ای، این بار موضوع دستگیری  ده نظامی امریکایی در آب های ایران بهانه جدید وزیر امورخارجه جهت مذاکره با وزیر خارجه آمریکا شد تا علنا یکی دیگر از خط قرمزهای رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره غیر هسته ای با امریکا نقض شود.

 

ادامه مطلب ...

قاتل بن لادن تغییر جنسیت داد+ عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانم "کریستن" در گذشته مرد بوده و "کریس" نام داشت اما پس از بازگشت از مأموریت و پایان دوره خدمتش در ارتش،‌ زیر تیغ جراحی رفت و تغییر جنسیت داد. او اکنون دیگر مرد نیست بلکه شبیه یک دختر جوان شده است. 
 
او پس از پایان دوره خدمتش در ارتش آمریکا، کتابی تحت عنوان "شاهزاده جنگجو" تألیف کرد که چندی پیش وارد بازار شد. او در این کتاب ماجرای حضورش در عملیات قتل بن لادن و سپس کشتن او به دست خودش را شرح داده و در پایان کتاب هم بیان کرده که پس از بازگشت به آمریکا تغییر جنسیت داده است. 

 قاتل بن لادن تغییر جنسیت داد+ عکس


قاتل "أسامه بن لادن" می نویسد: بنده از کودکی احساس مردانگی نمی کردم بلکه همواره روحم لطیف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحیه زنانگی در من بیش از پیش شد و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم و تغییر جنسیت دادم. 
 
او در ادامه نوشت: من در طول ۲۰ سال فعالیتم در ارتش،‌ برای مأموریت به سه کشور بوسنی هرزگوئین، افغانستان و عراق رفتم و در هر سه جنگ حضور داشتم.

رسایی: رد صلاحیت من و کوچک‌زاده سیاسی و بدون مستندات قانونی است

حجت‌الاسلام حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره صحبت‌های معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران پیرامون رد صلاحیتش، گفت: از اینکه بالاخره یک مقام دولتی در فرمانداری تهران حاضر به پاسخگویی هرچند شفاهی درخصوص تصمیمات و عملکرد هیأت اجرایی انتخابات فرمانداری تهران شده است، باید خدا را شکر کرد.رسایی: دلیل رد صلاحیت من و کوچک‌زاده سیاسی و بدون مستندات قانونی است
رسایی با بیان اینکه معاون فرماندار تهران خود اذعان دارد که مقام پاسخگو به حساب نمی‌آید و رئیس هیأت اجرایی و فرماندار دولت آقای روحانی باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی این هیأت دولتی باشد، تصریح کرد: معاون فرماندار ادعا کرده است اعضای هیأت اجرایی فرمانداری بر اساس گرایش سیاسی در خصوص رد صلاحیت کاندیداها تصمیم نگرفته‌اند، بلکه با صبر و حوصله پرونده‌ها را بررسی کرده‌اند. در حالی که آقای ناصر بخت می‎داند پرونده چند نماینده فعلی و منتقد تهران در مجلس، در آخرین جلسه هیأت اجرایی مطرح و در دقایق پایانی مورد بررسی قرار گرفته است.
  ادامه مطلب ...

کرسنت‌های دیگری از قراردادهای نفتی به وجود می‌آیند/ زنگنه به تذکرات بی‌توجهی کرد

رئیس کمیسیون ویژه برجام با اشاره به قراردادهای جدید نفتی در وزارت نفت گفت: این حق مردم است که بدانند، تذکرها داده شد و اقای زنگنه بی توجه به تذکر ها، به این قراردادها پرداخته است که البته که ابعاد انها باید روشن شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در نشست خبری که تحت عنوان پرونده کرسنت و قراردادهای جدید نفتی در محل خبرگزاری فارس با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: سال هاست که کشور در آتش اشتباهات گذشته می سوزد.

 

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در کشور یک فوریت جدی و اساسی است با توجه به رفع آنها اولویتی است که با فوریت باید توسط مسئولان کشور در دولت و مجلس به انجام برسد.

 

زاکانی تصریح کرد: سلایق سیاسی در کشور تا پای صندوق های رای با هم رقابت می کنند پس دولت و مجلس وظیفه دارند که دست به دست هم دهند و خدمت به مردم و پیشرفت جامعه را دنبال کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: اتفاقاتی در حال رخ دادن است که آینده بسیار تاریکی را فرا روی کشور قرار می دهد لذا با عبرت از گذشته برای پیشگیری از اشتباهاتی که در آینده پیرامون قراردادهای نفتی جدید شاید رخ بدهد نیز این جلسه برگزار شده است.

  

ادامه مطلب ...

محمد بن سلمان فرزند پادشاه عربستان خطر ناک ترین مرد جهان .

محمد بن سلمان
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فرزند پادشاه عربستان را که عهده دار پستهای مهمی در این کشور است، فردی سلطه جو، جنگ طلب و بلندپرواز و خطرناکترین مرد در دنیا توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "بیل لو" نویسنده این مطلب در ایندیپندنت نوشت: این شاهزاده سعودی که کم سن و سال‌ترین وزیر دفاع در دنیا است، کشورش را در جنگ وحشیانه‌ای در یمن غرق کرد و به نظر نمی‌رسد این جنگ پایانی داشته باشد.
محمد بن سلمان
 
ادامه مطلب ...

چرا سید حسن خمینی در آزمون خبرگان شرکت نکرد و انصراف داد؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام حمید رسایی نوشت: از دیروز صبح که خبر عدم شرکت آقای سیدحسن خمینی در آزمون خبرگان، در فضای رسانه ای کشور منتشر شد، همه می خواهند بدانند، سیدحسن با چه رویکردی در آزمون خبرگان شرکت نکرده است.
 
دو احتمال ممکن است:
 
احتمال اول: عدم شرکت سید حسن در آزمون، حرکتی اعتراضی از سوی ایشان نسبت به دعوتش برای شرکت در آزمون بوده باشد چرا که او، شأن خود را بالاتر از این می داند که در چنین آزمونی شرکت کند خصوصا که مدتی است عده ای با اعطای لقب «علامه» به وی و فضاسازی لشکر رسانه هایشان در این باره، زمینه این برداشت را آماده کرده اند.
 
 
ادامه مطلب ...

وقتی اصولگراترین نمایندگان رد صلاحیت می شود !

هیأت اجرایی انتخابات حمید رسایی را رد صلاحیت کرد/رسایی: اعتراض می‌کنم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توسط هیأت اجرایی انتخابات تهران رد صلاحیت شد.

خبرگزاری فارس: هیأت اجرایی انتخابات حمید رسایی را رد صلاحیت کرد/رسایی: اعتراض می‌کنم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در سایت شخصی خود اعلام کرد که در هیات‌های اجرایی انتخابات تهران رد صلاحیت شده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

هیأت اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندار تهران است، در آخرین جلسه خود که در ساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیأت های اجرایی (یک شنبه شب 13 دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را در حالی که استعلامات وی از مراکز چهارگانه مثبت بود، رد صلاحیت کرد! دلیل این رد صلاحیت بر اساس مستندات کذب ارائه شده از طرف هیأت بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بوده است که ریاست آن با اشرفی اصفهانی است.

نکته جالب توجه این است که اشرفی اصفهانی سال گذشته در مصاحبه با یک رسانه همسو با دولت به شکل ناشیانه ای از این پروژه خبر داده بود. وی در در تاریخ 7 بهمن 93 طی مصاحبه با سایت خبرآنلاین، اعلام کرد: «دو نماینده مجلس هستند که به دلیل تخلفات گسترده برای آنها پنج و ده سال محرومیت از خدمات دولتی صادر کرده ایم... طبق قانون این دو نفر نمی توانند در پست های کلیدی قرار بگیرند حتی نمی توانند دیگر نماینده مجلس شوند چون این حکم ما برای آنها نوعی سوءسابقه محسوب می شود.»

  

ادامه مطلب ...

اگر کسی صلاحیت نداشت او را وارد عرصه نکنیم که ضد حق‌الناس است/ خسارت‌های سال 88 هنوز جبران نشده

صراط: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه آنرا «قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمردند. ایشان همچنین انتخابات را مسأله ای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه افزودند: مفهوم عمیق حق الناس، در زمینه های «اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیستهای انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات»، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع ورزی امریکایی ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

دمیدن در کوس نامطمئن بودن انتخابات مرض بدی است

  
ادامه مطلب ...

ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد/ کارکنان سفارت ایران باید ظرف ۴۸ ساعت خاک عربستان را ترک کنند


رژیم آل سعود اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواسته است، عربستان را ترک کنند.

خبرگزاری فارس: ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد/ کارکنان سفارت ایران باید ظرف ۴۸ ساعت خاک عربستان را ترک کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه عربستان و رئیس اداره رسانه‌ای این کشور به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در ایران موضع گرفتند.

«عادل الجبیر» در این کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند.

«عادل الجبیر» ادامه داد: حمله به سفارت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد.

وی همچنین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است.

الجبیر با بیان اینکه آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم؛ افزود: ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.

وی همچنین مدعی شد که ایران از سران القاعده حفاظت و از تروریسم حمایت و اقدام به قاچاق اسلحه برای آنها می‌کند.

شبکه العربیه گزارش داد که دیپلماتهای سعودی به دنبال حمله شنبه شب به سفارت، تهران را به مقصد دوبی ترک کرده‌اند و از دوبی به ریاض خواهند رفت.

انتهای پیام/د