اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

مدیحه رسول خدا(ص) در اطراف روضه آن حضرت




حج در آیینه ادب فارسی

اشعاری که در پی می آید، همان است که در اطراف روضه مطهّر پیامبر، بالای شبکه های فلزی و کاشی کاری های قدیمی به صورت کتیبه های زیبا نوشته شده است.

این اشعار که در مدح رسول خدا صلی الله علیه و آله است، از سالیان دور توجّه مرا، همانند هر زائر دیگر، به خود جلب کرده بود، و همواره می کوشیدم متن آن را به طور صحیح و بی غلط بخوانم امّا میسّر نمی شد؛ زیرا گر چه کتابت این قصیده با آب طلا و برجسته است امّا از آنجا که خطّ آن قدیمی و نامأنوس است و همچنین در بعضی از مصرع ها و یا در بیتی از ابیات شانزده گانه آن سخن از توسّل و شفاعت است! و این با ذوق و سلیقه آقایان وهابی ها سازگار نیست، آنها را با رنگ سبز محو کرده اند تا قرائت کامل آن برای کسی امکان پذیر نباشد. لیکن خوشبختانه در یکی از سفرهایم جناب حجّة الاسلام والمسلمین آقای قرشی نماینده محترم مقام معظّم رهبری، حضرت آیة اللّه خامنه ای مدّظلّه العالی در مدینه منوّره، این قصیده را که در یک برگه، گویا در یکی از کشورهای عربی، بدون هیچ نشان و علامتی چاپ شده بود در اختیارم گذاشت.

ضمن تشکّر از معظّم له، در این فرصت مناسب، که ایّام بعثت رسول خدا و ماه شعبان المعظّم است و تعلّق به آن حضرت دارد، متن و ترجمه این مدیحه به عنوان بهترین هدیه در اختیار ارادتمندان خاتم انبیا صلی الله علیه و آله قرار می گیرد. امید است همه ما از شفاعت آن بزرگوار و اهل بیتش بهره مند شویم، ان شاء اللّه . 

یا سیّدی یا رسولَ اللّه خُذ بِیَدی مالی سِواکَ وَ لا ألوی علی أحدِ
فأنتَ نُورُ الهُدی فی کلّ کائِنة وأنتَ سِرُّ النَّدی یا خَیرَ مُعتَمَدِ
وأنْتَ حَقّا غِیاثُ الخَلقِ أجمَعِهِم وأنتَ هادی الوَری للّه ذی مَدَدِ
یا مَنْ یَقومُ مَقامَ الحَمدِ مُنْفَردا للواحدِ الفَردِ لم یُولدْ ولَم یَلِدِ
یا مَنْ تَفجّرت الأنهارُ نابعةً مِنْ إصبَعیه فروّی الجَیْش ذالعَدد
إنّی إذا سامَنی ضَیمٌ یُروِّعُنی أقولُ یا سیّدَ الساداتِ یا سَنَدی
کُنْ لی شفیعا إلی الرحمانِ مِن ذَللی وامنُنْ عَلیّ بما لا کانَ فی خَلَدی
وانْظُر بِعَینِ الرضّا لی دائما أبدا واستُر بفَضْلِکَ تَقصیری مدی الأمَدِ
واعطِفْ عَلَیّ بِعَفْوٍ مِنکَ یَشمَلُنی فإنّنی عَنکَ یا مَولایَ لَم أحُدِ
إنّی تَوَسَّلتُ بالمُختارِ أشْرفِ مَنْ رَقی السّماواتِ سِرِّ الواحِدِ الأَحَدِ
ربّ الجمالِ تعالی اللّه خالِقُهُ فمِثْلهُ فی جَمیعِ الخَلقِ لَمْ أجِدِ
خَیرِ الخلائِقِ أعلی المُرسَلینَ ذُریً ذُخْرِ الأنامِ وهادیهِم إلی الرَّشَدِ
بِهِ التَجأتُ لَعَلّ اللّه یَغفِرُ لی هذا الذی هُوَ فی ظَنّی وَمُعتَمَدی
فَمَدْحُهُ لَمْ یَزَلْ دأبی مدی عُمری وحُبُّهُ عِندَ ربِّ العَرشِ مُستَنَدی
عَلیهِ أزکی صَلاةٍ لَم تَزَل أبدا مَعَ السلام بِلا حَصرٍ وَ لا عَدَدِ
والآلِ والصَّحْبِ أهلِ المَجدِ قاطبةً بَحْرِ السّماحِ وأهلِ الجودِ والمَدَدِ


«ای پیامبر خدا، ای سرور و سالار من، دستم بگیر، جز تو کسی را ندارم که بدان روی آورم.

در تمام هستی، نور خدا تویی، سرّ جود و سخا تویی، ای بهترین تکیه گاه من.

همانا تویی پناه حقیقی جهانیان، تویی هدایتگر آفریدگان به سوی آفریدگار و تویی کارساز همگان.

ای که به تنهایی در جایگاه حمد خداوند یکتایی؛ همان که نزاد و زاده نشد.

ای که از میان انگشتانش نهرها جاری گشت و لشگر انبوهی را سیراب کرد.

هر گاه خطری تهدیدم کند بانگ برمی آورم: ای مهترِ مهتران، و ای پشت و پناه من.

در پیشگاه خداوند از لغزشهایم شفاعت کن و منّت گزار بر من آنسان که در عقلم نگنجد.

به دیده خشنودی و رضایت بر من نظر کن و همواره از فضل خویش بر کوتاهی ها و قصورم سرپوش بگذار.

مهر خویش با عفو فراگیرت بر من بگستران، ای مولا و سرورم، هرگز از تو روی گردان نخواهم شد.

توسل می جویم و دست به دامن پیامبر برگزیده می شوم؛ پیامبری که از شریف ترین سیر کنندگان در آسمانها و از اسرار خدای یکتا است.

او خدای زیبایی هاست، متعالی است خالق او، که همتایش در جهان نتوانم یافت.

او از میان آفریدگان بهترین است. مقام او در بین پیامبران، برترین است. مایه امید همگان است و هادی است به سوی کمال.

در پشت سر او پناه گرفتم تا ببخشایدم خدایم. این است گمان و اعتقاد من.

تا زنده ام، مدح وستایش او است راه و رسمم. در نزد خدای عرش، دوستی او است رهنمون ایمانم.

پاکترین درودها بر او باد! با سلام های بی شمار.

و بر اهل بیت و یارانش که صاحب مجد و عزّتند و اهل جود و دریای کرم.»  

مدافع کانادایی حرم حضرت زینب(س) / تصاویر

این جوان کانادایی لبنانی الاصل سرانجام در روز جمعه سوم مرداد 1393 (25 جولای 2014) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
به گزارش ادیان نیوز، «حمزه علی یاسین» در تاریخ هفتم بهمن ماه سال 1372 (27 ژانویه 1994) در خانواده‌ای لبنانی الاصل در شهر "مونترآل" کانادا چشم به جهان گشود. وی پس از آن‌که حرم‌ها و اماکن مقدس شیعی در کشور سوریه مورد تهدید گروه‌های تروریستی ـ تکفیری قرار گرفت؛ به عنوان مدافع حرم عازم این کشور شد. این جوان کانادایی لبنانی الاصل سرانجام در روز جمعه سوم مرداد 1393 (25 جولای 2014) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

ادامه مطلب ...

ولیعهد عربستان از اعدام «آیت‌ الله نمر» تا 3 روزدیگر خبر داد !

به گزارش «شیعه نیوز»، برخی منابع دیپلماتیک در بروکسل به سایت "نهرین نت" عراق اعلام کردند: عربستان به آمریکا اطلاع داده است چهاردهم ماه مه کنونی (24 اردیبهشت 1394) حکم اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» را اجرا خواهد کرد.
 


این پایگاه خبری با اعلام این خبر تصریح کرد: آمریکا تاکنون با این تصمیم ریاض مخالفت نکرده است.

این منابع آگاه افزودند: برخی سازمان‌های اطلاعاتی غرب دو روز پیش اطلاعاتی را از دربار سعودی بدست آوردند که بر پایه آن «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان به «سلمان بن عبد العزیز» پادشاه این کشور گفته است "با توجه به سرگرمی ملت سعودی به جنگ با یمن، هم اکنون فرصت برای خلاص شدن از دست نمر النمر مهیا شده است".

آنان در ادامه خاطرنشان ساختند: محمد بن نایف به «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفته است "شیخ نمر چهاردهم ماه مه کنونی اعدام خواهد شد. این یک مسئله داخلی است اما دوست داشتیم شما را در جریان این قضیه قرار دهیم".

منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل اضافه کردند که محمد بن نایف و «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان، نامه‌ای به طور مستقیم از واشنگتن یا از طریق سفارت آمریکا در ریاض دریافت نکرده‌اند که نشانگر موضع دولت باراک اوباما در خصوص تصمیم به اعدام باشد، اما سعودی‌ها این موضع واشنگتن را نشانه موافقت ضمنی آمریکا با اعدام نمر النمر می دانند.

همچنین این منابع دیپلماتیک اروپایی احتمال دادند اجرای حکم اعدام نمر النمر باعث خشم گسترده در قطیف و احساء شود که بیش از سه میلیون شیعه در این مناطق و مناطق دیگر سعودی مانند مدینه منوره زندگی می‌کنند.

کلید حل مشکلات در لوزان، ژنو و نیویورک نیست،

"خیبرآنلاین" - حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با تبیین وظایف مسئولان، دستگاه‌ها و عناصر مختلف مرتبط با تولید داخلی و تأکید بر مبارزه‌ی واقعی با فساد و قاچاق، خاطرنشان کردند: کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه‌ی کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و «تقویت و رونق تولید داخلی» است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک میلاد امیرمؤمنان و حضرت جوادالائمه علیه‌السلام هدف از دیدار با کارگران را تجلیل از «کار و کارگر» و برجسته‌تر شدن ارزش کار در ذهن مسئولان و جامعه خواندند و افزودند: بوسه‌ پیامبر بر دست کارگر، یک تعارف نیست بلکه تعلیم است.

ایشان با تجلیل از استحکام، هوشیاری و نجابت جامعه‌ کارگری در مقابل تحریکات مستمر داخل و خارج کشور در سه دهه‌ اخیر، خاطرنشان کردند: مجموعه‌ کارگری با تحمل همه‌ سختی‌ها و مشکلات و تلاش بی‌وقفه در راه پیشرفت کشور، حقاً و انصافاً امتحان خوبی داده است و مسئولان باید این فداکاری و نجابت را با تلاش بیشتر برای حل مسائل کارگران، قدرشناسی کنند.

ولی امر مسلمین با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های کارگری، نظیر اخراج کارگران، بیکاری، تعویق‌ها و مشکلات معیشتی تأکید کردند: این مشکلات با حرف حل نمی‌شود بلکه اقدام و ابتکار می‌طلبد.

ایشان تقویت تولید داخلی را ستون فقرات «حل مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی» برشمردند و افزودند: برخی می‌گویند در شرایط تحریم و فشار، رونق تولید داخلی امکانپذیر نیست، بدون شک تحریم‌های ظالمانه در بروز مشکلات تأثیر داشته است اما تحریم‌ و فشار، بدون تردید نمی‌تواند جلوی «تلاش عمومی، سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده» را برای رونق تولید داخلی بگیرد. 

ادامه مطلب ...

تصویر آتش زدن کتب "ابن تیمیه" در اردن


گفته می شود تصویر آتش زدن کتب "ابن تیمیه" به سرعت در فضای مجازی اردن و دیگر کشورهای عربی منتشر شد و با واکنش بسیار زیادی مواجه بوده است.
به گزارش شیعه آنلاین، نزدیک به سه روز از آتش زدن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی توسط نیروهای گروهک تروریستی – تکفیری "داعش" می گذرد اما همچنان خشم ملت اردن فرو نریخته است.

در همین راستا اخبار رسیده از اردن حاکی از آن است که تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس اردن، در اعتراض به این اقدام "داعش"، کتب "ابن تیمیه" اندیشمند وهابی – تکفیری که پدر معنوی و تئوریسین وهابیون و تکفیری ها به شمار می رود را به آتش کشیدند.

گفته می شود تصویر آتش زدن کتب "ابن تیمیه" به سرعت در فضای مجازی اردن و دیگر کشورهای عربی منتشر شد و با واکنش بسیار زیادی مواجه بوده است.

شایان ذکر است، نیروهای گروهک تروریستی – تکفیری "داعش" با استناد به یکی از فتواهای "ابن تیمیه"، این خلبان اردنی را آتش زدند.

پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن؛

بد عمل کردن دشمنان مردم یمن ازالطاف خفیۀ الهی بود/ «من یمنی هستم» شعاری که به تأسی از پیامبر(ص) می‌تواند در همۀ جهان مطرح شود

به گزارش مشرق، حجت الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن که در محل سابق لانۀ جاسوسی برگزار شد، سخنان مهمی در تبیین نقش حوادث یمن در معادلات منطقه و جهان اسلام و مقدمات ظهور ارائه کرد. پناهیان در بخشی از این سخنرانی ضمن اشاره به علاقۀ شدید پیامبر اکرم(ص) به مردم یمن و ویژگی‌های فرهنگی و ایمان مردم یمن، گفت: "یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: ««من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم»." 

بد عمل کردن دشمنان مردم یمن ازالطاف خفیۀ الهی بود/ «من یمنی هستم» شعاری که به تأسی از پیامبر(ص) می‌تواند در همۀ جهان مطرح شود

 

جوانان انقلابی منطقه از افغانستان تا یمن در بستر یک حرکت انقلابی با هم مرتبط شده‌اند/دشمنان سبب این اتحاد شدند.

در طول تاریخ اسلام، هیچ‌وقت مؤمنین این‌قدر متحد و قدرتمند دور هم جمع نشده بودند/ با دوران بعثتِ امت اسلامی مواجه هستیم

 

نگوییم «انقلابِ ما»! بلکه ما هم قطعه‌ای از انقلاب اسلامی جهانی هستیم/ انقلاب مردم یمن برای «مؤمنین منتظر» معنای بسیار عمیقی دارد

سکوت بی‌سابقۀ جوامع بین‌المللی در مقابل جنایات کم‌نظیر سعودی‌ها، نشان‌دهندۀ حساسیت «انقلاب یمن» برای «دشمن» است

 

هر چه مردم یمن مظلوم‌تر واقع می‌شوند، حقانیت انقلاب‌شان بیشتر به اثبات می‌رسد و قدرتمندتر می‌شوند

ایمان، فرهنگ، و ارادت ویژۀ یمنی‌ها به اهلبیت(ع) زبانزد خاص و عام است/ حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند

 

پیامبر(ص) برای نشان دادن علاقۀ خود به مردم یمن فرمود: «من یمنی هستم»/تعابیر عجیب پیامبر(ص) در مورد مردم «یمن» امروز باید زنده شود!

تلقی ما این است که مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد/ مردم یمن فریب دموکراسی وحشیانۀ غرب را نخواهند خورد

«آزادی حرمین شریفین»؛ شعار تازه‌ای که به شعارهای مردم منطقه افزوده شد/ آرزوی نهفته‌ای که پرچمش را مردم یمن به دوش می‌کشند

ما انشاءالله در آستانۀ ظهور و در اوج مظلومیت-این‌همه مظلومیت‌های آشکاری که در جهان کسی نیست از ما دفاع کند، جز اینکه خودمان برای مقاومت همت کنیم- باید مسرور باشیم به نصرت الهی، مسرور باشیم به این‌همه مقاومتی که دارد صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که انتظار خداوند از بندگان مؤمنش زیاد نیست. ان‌شاء الله همین‌مقدار مجاهدت‌ها را از ما قبول کنند. ما دعا می‌کنیم که خداوند این‌مقدار مجاهدت و مقاومت را از مردم یمن بپذیرد و آثار و برکاتش به ما هم برسد و ما هم پشت سر مردم یمن، ان شاء الله وارد حرمین شریفین بشویم.

آل سعود بعد از جنایات یمن در نزد همۀ مسلمانان جهان رسوا شد/ همۀ منتظرین فرج، منتظرین یمن هم بوده‌اند

 

مردم یمن پرچمی را به دوش گرفته‌اند که دیگر به زمین نخواهد افتاد/ باید مژدۀ فتح و پیروزی به جریان مقاومت داد

ببینید اوضاع عالم چقدر فرق کرده است! این تفاوت واقعاً معجزه‌آسا است. ما تا ۸ سال بمباران می‌شدیم و همه ما را محکوم می‌کردند و همه به بمباران‌کننده‌ها کمک می‌کردند. ولی در جریان یمن می‌بینید که در کمتر از یک‌ماه، کسانی که به آل سعود قول کمک داده بودند، خودشان را کنار کشیدند. به این اوصاف، شما آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ اینها نکات قابل تأملی است.

دلایل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند ...

دلایل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حجّت الاسلام علیرضا پناهیان در سلسله جلسات تاریخ تحلیلی اسلام که پنجشنبه شب ( 3 اردیبهشت) در هیئت شهدای گمنام(حسینیه شهدای قهرود) برگزار شد، با اشاره به حضور یکی از چهره های شاخص نیروهای مقاومت یمن در کشورمان گفت: یکی از سؤالاتی که جوانان در نشست های مختلف از وی پرسیده بودند در خصوص موشک های یمن و توان موشکی این کشور بود که ایشان معمولاً در پاسخ به آنها گفته بود مگر شما زمانی که انقلاب کردید موشک داشتید. شما حتّی در جنگ تحمیلی هم موشک نداشتید. ما توکلمان به خداست و خدا ما را کمک می کند.  

 

 وی ادامه داد: وقتی این سؤال به دفعات متعدد از ایشان پرسیده شده بود، وی از فردی که به نوعی میزبان ایشان هم بوده پرسیده بود چرا جوانان شما انقدر درباره موشک از ما سؤال می پرسند؛ ما با خدا کارها را پیش خواهیم برد. جالب اینکه وقتی این فرد، این موضوع را برای ما نقل می کرد، دوستانی که در جلسه حاضر بودند پرسیدند حالا واقعاً آنها موشک دارند یا نه!

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از اوقات، ما مذهبی ها در مقام عمل، به نوعی غیرمعنوی عمل می کنیم و برخی اوقات سکولار می شویم  افزود: ما و به نوعی خدا را فراموش می کنیم و خدا را در عرض وسائل دیگر در نظر می گیریم. ما واقعا باید باور کنیم که داشتن یا نداشتن موشک فرقی ندارد؛ واقعاً فرقی ندارد. خیلی عمیق تر از اینها باید خدا را باور کنیم؛ اگر اینگونه بودیم خیلی زودتر از اینها فرج حاصل می شد.

وی با بیان اینکه بیایید فضا را عوض کنیم و باور کنیم که دعا کارساز است نه موشک، اضافه کرد: باور کنیم کاری که با دعا می شود کرد با لشگر و نیروهای رزمنده نمی شود انجام داد. مخصوصا اینکه یک خبر مهمی که وجود دارد این است که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسال، بنابر تقویم شب جمعه است. بسیاری از علائم دارند به ما می گویند که مقداری حواسمان را جمع کنیم. واقعا یک شب بنشینیم برنامه ریزی کنیم که اگر ظهور نزدیک است، من دارم چکار می کنم. واقعا اگر امسال، سال آینده بخواهد اتفاقی رخ دهد ما چکاره ایم. یک بار بنشینیم فکر کنیم و آمادگی مان را برای ظهور بررسی کنیم. برای این آمادگی نیز هیچ راهی جز دعا نداریم.

پناهیان ادامه داد: از هم اکنون برای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که بناست در آسمان منادی ندا سر دهد و ما را برای ظهورآماده کند، خودمان را آماده کنیم.

انتقاد حجت الاسلام ناصر مکارم شیرازی

به گزارش شیعه آنلاین یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام گفت: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سخن یکی از مسئولان در خصوص مسئولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی بیان کرد: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یکی از مسئولان محترم گفته بود که وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام بیان کرد: بیان این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و قوانین ما از اسلام برگرفته شده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه افراد جامعه اعم از پلیس و غیرپلیس موظف هستند که قوانین اسلام را اجرا کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در خصوص اجرای امر به معروف و نهى از منکر نیز طبق قرآن کریم همه مسلمین وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه بیان چنین سخنانی روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند، گفت: نباید زحماتى از سوی نیروی انتظامی در خصوص تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده نادیده گرفته شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: با بیان این سخنان چراغ سبزی برای افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف نشان داده می‌شود که گویا از این به بعد آزاد هستند و پلیس هم کاری به ایشان ندارد.

وی ادامه داد: آنها بدون این سخنان چه کارها که نمی‌کنند و وای به حالی که به این افراد چراغ سبز نیز نشان داده شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیدواریم نصیحت دوستانه ما پذیرفته شده و از تکرار چنین سخنانی پرهیز شود افزود: امیدواریم که به فرمایشات رهبر انقلاب که اخیرا خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند و آنگونه که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.

وزارت خارجه عربستان: دو مامور خاطی به اشد مجازات می رسند

خلاصه

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در جدیدترین نامه ای رسمی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جدهِ در خصوص تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان عمره گزار ایرانی اعلام کرد که این دو مامور به اشد مجازات خواهند رسید. 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت امور خارجه عربستان سعودی در جدیدترین نامه ای رسمی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جدهِ در خصوص تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان عمره گزار ایرانی اعلام کرد که این دو مامور به اشد مجازات خواهند رسید.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی (شعبه منطقه مکه مکرمه) در نامه ای رسمی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده در خصوص تخطی دو مأمور سعودی به دو نوجوان عمره گزار ایرانی اعلام کرد که این دو مامور به اشد مجازات خواهند رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در بخشی از این نامه آمده است: در خصوص تعرض دو تن از پلیس فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز جده (سالن حجاج) به دو جوان عمره گزار ایرانی، این وزارتخانه اعلام می‌کند که دستگاه‌های ذیربط این موضوع را به همراه متهمان، به منظور تکمیل اقدامات لازم، به هیات بازجویی و دادستانی ارجاع داده است.

در ادامه این نامه تصریح شده است: این وزارتخانه همچنین تاکید می‌کند که دستگاه‌های پادشاهی (عربستان) که مبنی بر شرع اسلام پایه گذاری شده اند، خود را مکلف به اعمال اشد مجازات نسبت به کسانی که محکوم شوند می‌داند و در این راستا کنسولگری ایران نسبت به حکم صادر در این خصوص مطلع خواهد شد.

شایان ذکر است در پی تعرض عجیب دو مأمور سعودی به دو نوجوان ایرانی، وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، اعزام زائران به سفر عمره مفرده را متوقف کرد.

«علی جنتی» وزیر ارشاد ایران در آن زمان اعلام کرد: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده، از روز 24 فروردین 1394 به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.

بیوگرافی رهبر جدید داعش+عکس

بیوگرافی رهبر جدید داعش+عکس 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کواره، “أبو علاء العفری” معلم فیزیک بوده و اهل منطقه الحضر در استان موصل است که در سلسله مراتب داعش بالا رفت تا اینکه یکی از بارزترین عناصر گروه و حتی با اهمیت تر از خود البغدادی شد. العفری نامزد جانشینی بن لادن برای ریاست بر گروه القاعده در عراق بعد از کشته شدن ابوعمر البغدادی و ابو ایوب المصری شده بود.
به نوشته نشریه نیوزویک، گمان می رود که العفری در سال 1998 میلادی به افغانستان رفته باشد و بعد از ریاست زرقاوی بر شبکه القاعده و تعهدش به وفاداری به این شبکه در سال 2004 میلادی، یک سرکرده ارشد در این شبکه تبدیل شد.