اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

60 هزار تویوتا هدیه عربستان، امارات ،قطر و اردن به داعش

پایگاه خبری صعده پرس یمن روز شنبه اعلام کرد: شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بیش از 60 هزار خودرو را به کشورهای عربستان، قطر، امارات و اردن فروخته و این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.
 

به گزارش رحماء وابسته به مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام، این پایگاه خبری به نقل از یک تحقیق که توسط شرکت تویوتای ژاپن و در پاسخ به سازمان اطلاعات روسیه صورت گرفته افزود: عربستان، قطر و امارات این خودروها را از این شرکت خریده و در اختیار داعشی ها قرار داده اند.

براساس این خبر، عربستان 22 هزار، قطری ها 32 هزار و امارات 11 هزار و 650 خودروی تویوتا را از این شرکت خریداری کرده اند

ارتش اردن نیز 4500 خودرو را با اعتبار بانک های عربستانی از این شرکت خریداری کرده است.

در عکس ها و فیلم های مختلفی که از حرکت ستونی و پرتعداد خودروهای گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی، بارها و بارها در رسانه های خبری مختلف منتشر شده، جدیدترین مدل های محصولات معروف ترین شرکت خودورساز ژاپنی تویوتا مزین به پرچم های سیاه دیده می شود.

پس از حملات روسیه به پایگاه های داعش در سوریه، ارتش روسیه تصاویری از دهها خودروی تویوتا که ارتش سوریه در نبردهای خود با داعش مصادره کرده را به شرکت ژاپنی تویوتا ارائه داد.

شرکت تویوتا در بیانیه ای اعلام کرده است که طبق سیاست های این شرکت، هیچ یک از محصولات آن نباید به افرادی که قصد دارند از این خودروها برای عملیات های شبه نظامی یا تروریستی استفاده کنند، فروخته شود.مدل های جدید وانت های دو کابین و تک کابین شاسی بلند تویوتا، به موثرترین وسیله مانور داعشی ها تبدیل شده است؛ موضوعی که شرکت ژاپنی سازنده این خودروها را از کشورهای عربستان، امارات و قطر عصبانی کرده است.

مارک ولاس سفیر سابق امریکا در سازمان ملل تاکید کرد که خودروهای تویوتا از نوع 'لاندکروزر' و 'تویوتا هایلوکس' به بخشی از نماد داعش بدل شده است.

شرکت تویوتا اعلام کرده است اگرچه سیاست این شرکت مبنی بر ممنوعیت فروش محصولات خود به تروریست ها و شبه نظامیان است اما وقتی این محصولات از طریق طرف ثالث و بصورت قاچاق در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد، کنترل آن از دست مسوولان شرکت سازنده خارج است.

انتشار گسترده عکس های گروه تروریستی داعش که با پرچم های سیاه بر این خودروها سوار هستند به اعتبار این شرکت بزرگ خودرو سازی ژاپنی ضربه وارد کرده و این شرکت را برای بازیابی آبروی ریخته خود به تکاپو انداخته است.

منبع: ایرنا
.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد