اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

برجام فتح تاریخی و مایه مباهات نیست / با مسئولی که به شورای نگهبان توهین کرد( رفسنجانی ) ، برخورد قضایی خواهد شد

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا، با حضور در برنامه شنبه شب نگاه یک، پیرامون برجام، پرونده فساد کرسنت و قراردادهای جدید نفتی و نیز، گستاخی هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان، مطالب مهمی را مطرح کرد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، معاون اول قوه قضاییه پیرامون موضوع برجام گفت: تیم مذاکره کننده ما زحمت های فراوانی کشید اما به تمام هدف های خود نرسیده ایم و رویداد تاریخی بزرگی شکل نگرفته است، اجرشان با خدا، اما نباید نادیده گرفت که بعد از اجرایی شدن برجام دشمن فقط پذیرفته که بخشی از ظلم خود را از سر ما بردارد.  

محسنی اژه ای در راه کربلا

محسنی اژه ای در راه کربلا

 

 
محسنی اژه ای افزود: غربی ها از آغاز انقلاب تاکنون انواع و اقسام تحریم ها و جنگ های نرم و سخت و ظالمانه را به ما روا داشته اند و ملت و دولت ایران براساس آموزه های دینی و رهنمودهای رهبری و مقاومت های مردمی توانسته اند بر این ظلم فائق آیند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که برخی از تحریم ها ربطی به حرف این و آن نداشت و از پیش از انقلاب هم وجود داشتند.

محسنی اژه ای گفت: نمی توانیم به کسانی که 37 سال انواع دشمنی ها را با ملت ایران داشته و دانشمندان ما را شهید کردند، اعتماد کنیم، زیرا با شیطان نمی توان معامله برد - برد انجام داد و آمریکایی ها مصداق شیطان بزرگ هستند.

وی افزود: غربی ها ممکن است از فرصت های پیش آمده بیشتر از زمان قبل از برجام استفاده کنند اما باید مراقب باشیم تا اتفاقات پسابرجام منجر به وابستگی بیشتر کشورمان به غرب نشود.

معاون اول قوه قضاییه برجام را یک فتح تاریخی و بزرگ که مایه مباهات باشد، ندانست و تاکید کرد: آنچه که مایه مباهات هست، مقاومت ملت ایران و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب است. 

محسنی اژه ای تاکید کرد: ما براساس منافعی که نظام تشخیص داد، حتی در جاهایی در برجام کوتاه آمده ایم.

* توهین به شورای نگهبان توسط هاشمی رفسنجانی

سخنگوی قوه قضاییه بدون ذکر نام هاشمی رفسنجانی، درخصوص حمله شدید برخی مسئولان به شورای نگهبان طی هفته های اخیر گفت: مسلما در هفته های اخیر برخی حرف‌ها از زبان برخی مسئولین زده شد که ادعایی هم در کشور دارند که می تواند هم مصداق توهین هم تشویش اذهان عمومی و هم تحریک افراد برای دست زدن به اعمال خلاف قانون باشد که قطعا برخورد می شود؛ حتی اگر مسئول باشند.

وی افزود: اگر روزی دستگاه قضایی تبعیضی قائل شد، حتما بدانید آن موقع مشکل جدی پیش خواهد آمد ما زمانی می توانیم ادعا کنیم یک نظام اسلامی و دستگاه قضایی اسلامی هستیم که تبعیض قائل نشویم.

* تبادل زندانیان ایران و آمریکا

معاون اول قوه قضاییه در ادامه برنامه درخصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: یک وقتی هست با یک کشوری قرارداد استرداد مجرمین داریم؛ یه وقتی هست قرارداد انتقال داریم.

وی افزود: برخی موارد است که به صورت موردی تحت تعقیب قرار می گیرند با آن کشور هم قراردادی نداریم از اینترپل می‌خواهیم انجام دهد. برخی کشورهای اروپایی انجام نمی دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: در مورد اخیری که اتفاق افتاد 3 نفر از دو تابعیتی ها که در ایران بر اساس جرم‌شان حکم برایشان قطعی شده بود در حال تحمل کیفر بودند. یک نفر هم که جیسون رضائیان بود به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود. حکمش قطعی نبود که البته آزادی اینها ارتباطی با برجام نداشت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یک نفر پنجمی هم بود که پرونده جداگانه ای داشت. بعد با روال عادی خودش آزاد شد. از آنها 4 نفر آزاد شدند از ما تعداد بیشتری آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینها تصمیم شواریعالی امنیت ملی بود البته ما شرایطی را قائل شدیم و آنها پذیرفتند که من از بیان جزئیات معذورم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادی جیسون به معنای بسته شدن پرونده ارتباطی وی با همدستانش در ایران است یا نه؟ گفت: خیر همه اینها شناسایی شده‌اند و تمام کسانی که در این زمینه ها شناسایی می شوند در فرصت و موقع مناسب در موردشان اقدام قضایی می شود. مهم این است بفهمیم طرف در حال چه کاری بوده است و پرونده افراد مرتبط با رضائیان بسته نشده است.

محسنی اژه‌ای گفت: ما همچنان زندانی دو تابعیتی داریم که معمولا جرایمشان از همین قبیل است.

* بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره متهم نفتی و پرونده وی گفت: در پرونده متهم نفتی یک بار دیگر هم گفتم که مشکلی برای بردن نام این فرد نیست و می‌توانید بگویید بابک زنجانی، زیرا در قانون قبلی منعی داشتیم برای بیان مشخصات فرد اما در حال حاضر به واسطه قانون جدید این منع برداشته شده است.

وی افزود: بابک زنجانی تاکنون مبلغ بدهی اش را نپرداخته است و چیزی را برنگردانده است. وی قبل از برجام می‌گفت که تحریم هستم.

محسنی اژه‌ای گفت: این فرد آمد و از دادگاه مهلتی یک ماهه گرفت تا پول را برگرداند اما با توجه به تأخیر به وجود آمد مهلت یک ماهه وی تمدید شد که بعید است دیگر این مهلت تمدید شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این فرد 2.5 میلیون یورو یعنی نزدیک 9 هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد و اموالی که از او شناسایی شده کفاف همه بدهی‌اش را نمی‌دهد.

وی افزود در هر صورت دادگاه بعد از اتمام فرصت مجددا تشکیل خواهد شد و حکم مربوط به این پرونده صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد این که اموال بابک زنجانی چقدر قیمت گذاری شده است را کارشناسان رسمی دادگستری باید پاسخگو باشند البته اینها درست است که اسمشان کارمند دادگستری است اما عضو قوه قضاییه نیستند و وقتی نظرشان را دادند و طرفین اعتراض کنند هیأتی سه نفره کار کارشناسی را انجام می‌دهند.

محسنی اژه ای گفت: تاکنون وزارت نفت به نحوه قیمت گذاری اعتراضی نداشته است و تنها آقای زنجانی به این موضوع اعتراض داشته است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این افرادی که ادعا می‌کنند با بابک زنجانی مماشات شده اگر حجم پرونده و تحقیقات را می‌دیدند آن زمان دیگر اینگونه سخن نمی‌گفتند.

وی افزود:افراد زیادی در این پرونده مورد تحقیق قرار گرفتند. پولهای زیادی ردیابی شد. زیرا در این پرونده بابک زنجانی حتی صحت قول هم نداشت. در این پرونده سفرهای متعددی به خارج کشور انجام شد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در یک قلم فرض کنید که آن ساختمانی که گرفته بود قبل بازداشت کارشناسی می‌کند به رقمی حدود 750 میلیارد تومان بعد از اعتراض و کارشناسی مجدد گفت 1700 میلیارد تومان. بعد آمدند براساس یک کاری که انجام داده بودند 8 هزار میلیارد تومان سند رسمی داده بودند به آن شرکت نفتی.

معاون اول قوه قضاییه درباره رفتار زنجانی در دادگاه گفت: اینجا شاکی خصوصی نبود که زنجانی را دستگیر کرد بلکه دادستانی رفت و دستگیرش کرد.از آن زمان تا امروز یک روز هم پرونده معطل نبوده است و توقفی نداشته است و نکته سوم اینکه قوه عزمش جزم است که هر حکمی صادر شد را بدون ملاحظه اجرا کند.

* کرسنت

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده کرسنت نیز گفت: حکمی در ارتباط با این پرونده صادر و به این حکم اعتراض شد. چون از زمان تشکیل این پرونده تاکنون وقت زیادی طول کشیده است این پرونده به شعبه 20 دیوان عالی کشور رفت و در آنجا اعلام شد که پرونده مشمول مرور زمان شده و وارد رسیدگی ماهیتی نشده است و بر این اساس دیوان دیگر اظهار نظر نکرد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: در اینجا به پرونده اعتراض شد و درخواست رسیدگی فوق العاده صورت گرفت و اعمال ماده 18 پذیرفته شد و باز دیوان عالی کشور رای شعبه 20 را شکست و بر این اساس حکم قبلی دادگاه به قوت خود باقی ماند. در حال حاضر این پرونده یک حکم قطعی دارد ولی الان مجددا برای رسیدگی فوق العاده درخواست کرده اند که در حال رسیدگی است.
وی بیان کرد: برخی افراد در این پرونده محکوم شده اند و دوباره برای این پرونده درخواست اعمال ماده 477 شده است که در مرحله رسیدگی قرار دارد.

* قراردادهای جدید نفتی

معاون اول قوه قضاییه در خصوص قراردادهای جدید نفتی و ورود دیوان عدالت اداری به این قراردادها گفت: طبق قانون هیئتی داریم باید در مورد این قراردادها نظر دهند و نمایندگان قوای سه گانه در آن حضور دارند از سوی دیگر مجلس خودش بررسی می کند سازمان بازرسی هم ورود کرده بنابراین به نظرم می رسد با توجه به وجود این هیئت ها ضرورتی برای ورود دستگاه قضایی غیر از بازرسی کل کشور نمی بینیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی از افراد به طولانی بودن مدت اجرای قراردادها اعتراض دارند که باید بگویم صرف طولانی بودن نقص قرارداد ها نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد