اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

۱۰ هزار کودک پناهجو در اروپا ناپدید شده‌اند


به گزارش «شیعه نیوز»، موضوع ورود پناهجویان به اروپا هر‌روز دامنه تازه‌ای به‌خود می‌گیرد؛ اگر تا همین روزهای اخیر آمارهای سازمان ملل مبنی بر ورود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار پناهجو به اروپا، غرق شدن حدود ۴ هزار نفر از آنان و مخالفت‌ها با پذیرفتن این افراد در کشورهای اروپایی مهم‌ترین مسائل حول بحران پناهجویان بود،

اکنون اما گزارش پلیس اتحادیه اروپا در مورد ناپدید‌شدن ۱۰ هزار کودک پناهجو مقام‌های اروپایی و سازمان‌های حقوق بشری را نگران کرده است.

مسئولان پلیس اروپا (یوروپل) می‌گویند این احتمال که کودکان ناپدید شده توسط گروه‌های سازمان یافته قاچاق انسان ربوده شده باشند، بسیار زیاد است.برایان دونالد، رئیس پلیس یوروپل، به روزنامه گاردین چاپ لندن گفته که این کودکان پس از آنکه وارد اروپا شده‌اند و در مبادی رسمی نامشان ثبت شده، ناپدید شده‌اند. به گفته او تنها در ایتالیا بیش از 5هزار کودک و در سوئد حدود هزار کودک ناپدید شده‌اند. دونالد در مورد وجود یک سازوکار جنایی علیه پناهجویان هشدار داده و می‌گوید: «ممکن است برخی از پناهجویان هم کودکانشان را به خانواده‌های اروپایی داده باشند اما موضوع این است که ما از سرنوشت این 10هزار کودک اطلاع دقیقی در دست نداریم.»
  
طبق برآوردهای یوروپل، از میان پناهجویانی که طی یک سال اخیر وارد اروپا شده‌اند، حدود 27درصد را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. رئیس پلیس یوروپل می‌گوید: «براساس اطلاعاتی که از پناهجویان ثبت شده بیش از 270هزار نفرشان کودک و نوجوان بوده‌اند. همه آنها بی‌سرپرست نیستند اما می‌دانیم که تعداد کودکان بی‌سرپرست در میان آنها زیاد است.»

سازمان «کودکان را نجات دهید» که طی سال‌های اخیر در زمینه حقوق کودکان پناهجو فعال بوده در گزارشی تعداد کودکان بی‌سرپرست وارد شده به اروپا طی سال گذشته را حدود 26هزار نفر برآورد کرده است. طبق گزارش یوروپل، تحقیقات انجام شده از قاچاقچیانی که طی ماه‌های اخیر در آلمان و مجارستان دستگیر شده‌اند نشان می‌دهد گروه‌هایی به‌صورت سازماندهی شده به‌دنبال ربودن و قاچاق کودکان پناهجویان هستند.

رویکرد آشفته دولت‌های اروپایی در مدیریت بحران پناهجویان که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بحران از این‌دست پس از جنگ جهانی دوم یاد‌می‌شود، خیلی زود به جامعه آنها نیز رسید. هم در میان سیاستمداران و هم در میان مردم در کشورهای مختلف اروپایی صداهای متفاوتی در موافقت و مخالفت با حضور پناهجویان در اروپا که بیشترشان از کشورهای درگیر در جنگ در خاورمیانه و آفریقا به این قاره پناه برده‌اند، شنیده می‌شود.

دیروز فرائوک پتری، یکی از سیاستمداران راست افراطی در آلمان گفت که پلیس این کشور باید در مرزها مقابل موج ورود پناهجویان بایستد و درصورت نیاز حتی «به آنها شلیک کند». گفته‌های او با انتقاد شدید پلیس آلمان و احزاب چپ این کشور روبه‌رو شده است. بیشتر پناهجویان وارد شده به اروپا، آلمان را که رسما اعلام کرده پذیرای آنهاست به‌عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرده‌اند. بیش از 90درصد از آنان به این کشور رفته‌اند.

دیروز همچنین موافقان و مخالفان ورود پناهجویان به فنلاند نیز در هلسینکی، پایتخت این کشور، دست به راهپیمایی زدند. همزمان پلیس سوئد نیز اعلام کرده که حدود 100نفر از اعضای گروه‌های نئونازی در استکهلم، پایتخت، شامگاه جمعه به گروهی از پناهجویان حمله کرده‌اند. در سال گذشته 160هزار پناهجو وارد سوئد شده‌اند. در آلمان نیز حمله به کمپ‌های پناهجویان افزایش پیدا کرده است. طبق اعلام پلیس، در یک سال گذشته هزار و 5حمله به پناهجویان ثبت شده است. پناهجویان، چگونگی برخورد با آنها و تاثیر این موضوع بر آینده سیاستمداران اکنون به موضوع روز اروپا تبدیل شده است. ازجمله این سیاستمداران آنگلا مرکر صدراعظم آلمان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد