اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

خائنین در ادبیات روحانی خادم شدند

در پی اظهارات رییس دولت یازدهم در سفر استانی به دارالمومنین شهرستان یزد و اظهارات جنجالی و حاشیه ساز او در این سفر در راستای حمایت از سران فتنه، بسیاری از ائمه جمعه استان یزد و مردم ولایتمدار و انقلابی این استان طی این روزها موضعگیری و تجمع های بسیاری را داشتند.
اما اگر بخواهیم به صورت منطقی و عقلانی سخنان رییس دولت یازدهم را بررسی کنیم، در خواهیم یافت که این سخنان جز شادشدن قلب دشمن هیچ سود دیگری به حال این کشور ندارد. حسن روحانی در ابتدای سخنان خود از نقش به سزای آقای عارف در انتخابات 7 اسفند یاد کرد اما خوب است که او مقداری با خود اندیشه کند که آیا زحمات و تلاش های شبانه روزی شورای محترم نگهبان در برگزاری انتخابات هفتم اسفند که برای اولین بار 2 انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با هم برگزار شد، جای تقدیر و تشکر نداشت؟
  
چقدر خوب بود رییس دولت یازدهم هنگامی که از نقش به سزای عارف در این انتخابات یاد کرد، دقیقا عنوان می کرد که نقش او در روند برگزاری انتخابات چه بود؟ آیا در ذهن روحانی، آقای عارف از شورای محترم نگهبان خدمات بیشتری در انتخابات داشته است؟

از ادبیات و سخنان حسن روحانی اینگونه برداشت می شود که او در جمهوری اسلامی تنها جریان خاصی را برادر و دوست خود می داند و در این سخنرانی نیز به پیروزی میانه روی بر افراط تاکید کرد. مثل اینکه اصلا رییس دولت یازدهم جمهور سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب را گوش نمی کنند که معظم له فرمودند استفاده از جملات تندرو و افراطی همان هدفی است که دشمن دنبال می کند. حسن روحانی به راستی این سخنان امام خامنه ای را نشنیده یا اصلا بنایی به شنیدن سخنان ایشان ندارد؟!

خائنین در ادبیات روحانی خادم شدند

اگرچه با استناد به سخنان سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، در مصاحبه چندی قبل ایشان که گفتند روحانی به من گفت اصلا تلویزیون ایران را نگاه نمی کنم و ارزش دیدن ندارد، بعید نیست که سخنان رهبر معظم انقلاب را هم نشنیده باشند!

آقای روحانی! شما که سران فتنه و دوستانتان در جریان اصلاحات را برادر خطاب می کنید، چرا شخصیت های دیگر در کشور را برادر نمی دانید و اگر منظورتان از نقش به سزای عارف در انتخابات، دعوت اصلاح طلبان بود، پس چرا از شخصیت های اصولگرایی همچون دکتر غلامعلی حدادعادل و غیره تقدیر و تشکر نمی کنید؟ آیا فقط کسانی که در جریان اصلاح طلبی هستند، برادران شما هستند و اصولگرایان در نگاه شما به عنوان رییس جمهور همه مردم ایران جایگاهی ندارند؟!

چقدر خوب است حسن روحانی بداند وقتی که یکی از سران فتنه همچون محمد خاتمی را برادر می داند و می گوید او خدمتگزار بوده است، نهم دیماه را به یاد بیاورد که خاتمی و دوستانش در آن روز تاریخی، چگونه توسط مردم برای همیشه خاموش شدند. انگار خائنین در ادبیات رییس دولت یازدهم خادمند و این اصلا خوب نیست. برای روحانی سوال نشد که چرا محمد خاتمی در فتنه ای همانند سال 88 که هزینه های بسیاری برای نظام ما آفرید، به عنوان یکی از سران فتنه مشغول فعالیت بود؟! خوب است خود روحانی هم مواضع امروز خود را نسبت به سران فتنه اعلام کند.

آیا شخصیتی مانند رییس جمهور ایران اسلامی که فردی مطلع از بسیاری از موضوعات است، نمی داند که چرا امام خامنه ای محمد خاتمی را از سال 88 به بعد به دیدار نپذیرفتند و حتی حاضر به عیادت او از خود در بیمارستان هم نشدند؟ بعید است روحانی این مطالبی که ما مطرح می کنیم را نداند، چون او هم حقوقدان است و هم روحانی، پس خوب است هدفش از ایراد این سخن را بگوید.

شما که در این سخنرانی گفتید در سال 90 که درآمدهای نفتی 120 میلیارد دلار بود، هیچ اشتغالی درست نشد، خیلی خوب بود به جای این که در هر تریبونی به تخریب ناعادلانه دولت قبل بپردازید، می گفتید که خودتان چقدر اشتغال ایجاد کردید؟ خرما خورده منع خرماخوردن نمی کند. شما که خودتان طبق نامه احمد توکلی به معاون اولتان در دولت فعلی، 600 هزار بیکار تولید کردید، چگونه به دولت قبل هجمه می کنید؟!

اگرچه این سخنان شما و هجمه های مکرر به دولت قبل از ترس بسیاری حکایت دارد که می داند مردم این کشور دولت نهم و دهم را خدمتگزار می دانند و سفرهای این روزهای رییس دولت نهم و دهم به شهرها و استان های گوناگون با استقبال گسترده مردم روبرو می شود و بعضی برای حفظ آرایشان مجبوردند که تنها هجمه های غیرمنصفانه مرتکب شوند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز پیش خود با اعضای مجلس خبرگان که روحانی هم در آن جلسه حضور داشت، فرمودند که هنوز از ارتباط با غربی ها هیچ خروجی مثبتی دریافت نکردیم. پس این همه گزارش کارهایی که رییس دولت یازدهم می دهد، چیست؟

حسن روحانی به مردم وعده داده بود که 100 روزه همه مشکلات را حل می کند اما تا امروز کدام مشکل کشور را حل کرد؟ خوب است او یک روز به بازارها سری بزند و ببیند که بازارهای ایران چه اوضاع خرابی را تجربه می کنند...

* علیرضا فرساد
مدیرعامل پژوهشگاه شفق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد