اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام
اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

اگر ظهور نزدیک باشد چه ؟...

مسائل مهم سیاسی اجتماعی ایران و جهان و آموزه ها و موضوعات دین مبین اسلام

آقای قالیباف لطفاً در مشاورانتان تجدید نظر کنید

آقای قالیباف لطفاً در مشاورانتان تجدید نظر کنید

مسعود شعربافچی زاده- رویش نیوز: محمد باقر قالیباف، شهردار کنونی تهران، در 2 دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا و شانس خود را برای رئیس جمهور شدن، امتحان کرده است، سال 84 و سال 92 و در هر دو دوره نتوانسته است پیروز کارزار انتخابات باشد. آنچه در هر 2 دوره جلب نظر می کرد، پیشتازی قالیباف در آغاز رقابت های انتخاباتی و به مرور افول درصد آرای وی در طول دوران تبلیغات بود. هم در سال 84 و هم بسیار محسوس تر در سال 92، قالیباف انتخابات را در هفته پایانی واگذار کرد. این مسئله نشان می دهد مشاوران رسانه ای و تبلیغاتی شهردار تهران یا بلد نیستند و یا به عمد قصد خراب کردن وی را دارند.

در ماجرای اخیر املاک نجومی نیز مجدداً شاهد یک اقدام عجولانه و نسنجیده توسط شهردار تهران هستیم. شکایت از یاشار سلطانی بخاطر منتشر کردن سندهای سازمان بازرسی. یاشار سلطانی اکنون نزدیک به یک ماه است که بخاطر شکایت شهردار و رئیس شورای شهر در زندان به سر می برد.

  

ماجرا از آنجا آغاز شد که سایت معماری نیوز به گزارشاتی از سازمان بازرسی دست پیدا کرد که در آن‌ها به واگذاری املاک و زمین هایی در مناطق خوب تهران با تخفیف های 50 درصدی به  اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره شده بود. معماری نیوز به سردبیری و مدیرمسئولی سلطانی این اسناد را عرض چندین روز منتشر کرد. اشتباهی که سلطانی و معماری نیوز انجام دادند، انتشار همه اسامی افراد و شرکت ها بدون تحقیق از صحت و سقم واگذاری ها بود. چرا که برخی اطلاعات و اسامی غلط نیز در آن گزارشات آمده بود. گزارشاتی که به گفته سازمان بازرسی هنوز تایید نهایی نشده بودند.

واکنش شهرداری تهران در ابتدا مناسب بود. شهردار تهران در نامه به قوه قضائیه خواستار ورود این دستگاه به پرونده املاک نجومی شد و گفت که هرآنچه قانون بگوید، تمکین می کند. اما در ادامه اقدامی صورت گرفت که ناپخته و عجولانه بود و هرآنچه از آن می گذرد، اشتباه بودنش بیشتر از پیش آشکار می شود. شهردار تهران از یاشار سلطانی به دلیل انتشار این اسناد شکایت و دادستانی هم سریعا ترتیب اثر داده و قرار بازداشت سلطانی را صار کرد. قراری که گرچه به وثیقه تبدیل شده، اما تا کنون وثیقه ای برای آزادی سلطانی ارائه نشده است.

بررسی عملکرد قوه قضائیه در این مورد خود جای ارزیابی دارد، اما این خطوط به عملکرد قالیباف اختصاص دارد. جناب آقای قالیباف مگر نه اینکه شما خواستار رسیدگی قوه قضائیه به این موضوع شدید، پس شکایت از مدیر مسئول معماری نیوز با چه توجیهی انجام شده است؟ مسلماً اگر در این میان دروغی گفته و تهمتی زده شده باشد، با بررسی دستگاه قضا مشخص و احتیاجی به شکایت شما نبود. فی الواقع با کدام استدلال تصور کردید که زندانی کردن سلطانی می تواند حقانیت شما را در بحث پرونده موسوم به املاک نجومی ثابت کند؟ شکایت شما و نحوه برخورد دستگاه قضا تا اینجا اگر هم چیزی را ثابت کرده باشد، تخلف و یا حداقل ناعدالتی در واگذاری زمین ها به اشخاص و تعاونی ها بوده است و نه حقانیت شهرداری. ای کاش به همان رویه که گفته بودید عمل می کردید و می‌گذاشتید تا قانون با ورود بدون حاشیه و بدون جانبداری مسئله را بررسی و قضیه را شفاف کند، نه اینکه کاری کنید که صداوسیما آن قسمت از خطبه های نماز جمعه را که در آن کلمه املاک نجومی گفته شده، سانسور کند.

مسلماً چنین تصمیماتی را نه منفردا و نه یک شب اتخاذ نمی کنید. از همین روست که مشفقانه از شما درخواست داریم مشاوران خود را تغییر دهید. مشاوران شما یا پیشنهاد شکایت از سلطانی را داده اند و یا نتوانسته اند شما را قانع کنند که این کار در نهایت به ضرر شما تمام می شود، در هر دو صورت نیاز است که در بکارگیری و مشورت با آن ها تجدید نظر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد